صادرات کالا از خراسان رضوی به 62کشور جهان، طی پنج ماهه امسال

صادرات کالا از خراسان رضوی به 62کشور جهان، طی پنج ماهه امسال
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 28 شهريور 1399

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی خبر داد:

صادرات کالا از خراسان رضوی به 62کشور جهان، طی پنج ماهه امسال

 

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: در پنج ماه گذشته، از خراسان رضوی به 62کشور جهان صادرات انجام گرفته است. 95درصد از ارزش کالای صادراتی این استان در مدت مذکور، متعلق به 11 کشور است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ امید جهانخواه در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی عنوان کرد: طی پنج ماهه امسال،  در مجموع 966هزار تن کالا به ارزش 519میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 36 درصد و از لحاظ ارزش 20درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی، میزان واردات استان، 63هزار تن به ارزش 149میلیون دلار بوده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی 49درصد کاهش داشت و از نظر ارزشی نیز 2درصد رشد را تجربه کرد.  

جهانخواه خاطر نشان کرد: با توجه به مقایسه آمارهای صادراتی و وارداتی استان، تراز تجاری بازرگانی خارجی گمرکات استان طی این مدت، مثبت و معادل 370 میلیون دلار بوده است.

وی توضیح داد که عمده اقلام صادراتی استان، براساس ارزش زعفران، مقاطع فلزی، پیه صنعتی، پسته، گوشت مرغ، رب گوجه فرنگی و... بوده و در واردات نیز به استناد شاخص ارزش، گوشی تلفن همراه، پنبه و... بیشترین سهم را داشتند.

وی متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی خراسان رضوی را 537دلار و این شاخص را برای بخش واردات استان، دو هزار و 365دلار عنوان کرد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی