ضرورت معرفی فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی سراسر کشوربا هدف تسهیل مراودات تجاری و توسعه بازارهای هدف برای استان‌ها

ضرورت معرفی فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی سراسر کشوربا هدف تسهیل مراودات تجاری و توسعه بازارهای هدف برای استان‌ها
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 25 شهريور 1399

در دومین جلسه گردهمایی مجازی نمایندگان رابط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) مطرح شد:

ضرورت معرفی فعالیت‌های اتاق‌های بازرگانی سراسر کشوربا هدف تسهیل مراودات تجاری و توسعه بازارهای هدف برای استان‌ها

 

دومین جلسه گردهمایی مجازی نمایندگان رابط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)، به صورت آنلاین در محل پارلمان بخش خصوصی ایران و اتاق های استانی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمد خزائی»، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در این جلسه به تشریح مشارکت و حضور اتاق های بازرگانی سراسر کشور در رویدادهای (ICC) پرداخت و گفت: این ساختار به نوعی نماینده بخش خصوصی در جهان است و در راستای تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات می کوشد. این اتاق در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای با اتاق‌های بازرگانی جهان از یک طرف و با سازمان‌های بین‌المللی موثر از سوی دیگر داشته است و ما نیز در کشورمان باید ظرفیت آن را مغتنم بدانیم.

وی بر امکان ایجاد بستر مناسب به جهت برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی با حضور اساتید بین المللی تاکید کرد و یادآور شد: از دیگر تلاش های ما، امکان استفاده از خدمات و تسهیلات کمیته ایرانی و (ICC) توسط اتاق های بازرگانی سراسر کشور است.

وی فراهم سازی زمینه مطلوب برای شناساندن و معرفی فعالیت های اتاق های بازرگانی سراسر کشور به جامعه را امری مهم و از ماموریت های (ICC) برشمرد و خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط بین اتاق های بازرگانی سراسر کشور و کمیته های ملی (ICC) با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و قابلیت های اتاق های بازرگانی کشورمان، در راستای تسهیل مراودات تجاری و سرمایه‌گذاری و توسعه بازارهای هدف از دیگر تاکیدات و تلاش های ما خواهد بود.

وی  نمایندگانِ رابط (ICC) در اتاق های استانی را خطاب قرار داد و خواستار مشارکت آن ها در ارائه پیشنهادات موثر و همراهی و همفکری در جهت ارتقای ماموریت های این ساختار شد.

«نیکتا حسین نیا»، نماینده اتاق مشهد در کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) نیز در ادامه این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: به منظور پیشبرد هرچه بهتر عملکرد این  کمیته در اتاق های استانی، باید موضوع تنظیم و ارسال آیین نامه اجرایی (ICC)  براساس اهداف و انتظارات از سوی اتاق‌های استان ها انجام پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین نظر به نوپا بودن ایدۀ معرفی رابطان شهرستان‌ها برای این کمیته، دوره های آموزشی لازم باید تحت نظر اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در زمینه منابع انسانی، حوزه های مرتبط و حتی پیرامون مباحث حوزه کسب و کار، به صورت ملی تعریف و اجرایی شود تا چشم‌اندازها این کمیته پیگیری شده و ماموریت اتاق های شهرستانی نیز با کیفیت دنبال شود.

وی گوشه چشمی  به بحران ناشی از شیوع کرونا داشت و به همین استناد خواستار برگزاری سلسله جلسات پرسش و پاسخ با دفتر تهران، به منظور ارتقای تعاملات طرفین شد و آن را عامل بهینه سازی عملکرد رابطان شهرستانی برشمرد.

 وی متذکر شد: با توجه به خدمات ملی اتاق ایران و اتاق های بازرگانی سراسر کشور، کمک به جذب  مطلوب اعضا و ایجاد مزیت  خدماتی برای ICC، پیشنهاد می شود تا کمیته ایرانی از طریق رایزنی با اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در پاریس و نیز ایجاد لینک های مناسب میان کمیته های منطقه ای و یا حتی کشورهای هدف خدمات بین‌المللی، تاثیرگذاری موثرتری را به نفع شرکت‌های فعال برون‌مرزی ارائه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین به منظور ایجاد فضایی مناسب به منظور شناساندن و معرفی فعالیت‌های اتاق شهرستان ها به جامعه جهانی کسب و کار، باید یک فرمت الکترونیکی  براساس شاخص های مدنظر ICC، در صحنه بین المللی تعریف شود. علاوه بر آن، دیدگاه های جامعه کسب و کار جهانی نیز اولویت بندی شده و در قالب فرمتی مخصوص، به منظور ایجاد یک بانک اطلاعاتی منسجم و هدفمند در اختیار شهرستان ها قرار بگیرد تا با جمع آوری داده های مورد نظر و برگردان آن، فعالیت های اتاق های شهرستانها تسریع گردد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی