شافعی: 8سال طول کشید تا اولین اقدام عملی برای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار رقم خورد

شافعی: 8سال طول کشید تا اولین اقدام عملی برای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار رقم خورد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 07 مرداد 1399

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم افتتاح «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» چهار استان کشور:

اولین اقدام عملی برای اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بعد از 8سال رقم خورد

«پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار خراسان رضوی» به صورت همزمان با استان‌های اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی افتتاح شد؛ رئیس اتاق بازرگانی ایران در این مراسم ابراز امیدواری کرد که این زیرساخت در هفته های آینده برای 10 استان دیگر نیز به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «غلامحسین شافعی» در نشست ویدئو کنفرانسی این مراسم که در تهران و مرکز 4 استان برگزار شد، اظهار کرد: قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در سال 91 تصویب شد و اکنون پس از 8 سال، شاهد اولین اقدام تاسیسی در اجرای این قانون هستیم؛ افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار از اقدامات اثرگذار در اجرای قانون کسب و کار است و فعالان اقتصادی از تاثیر آن بهره مند خواهند شد.

وی با تقدیر از اقدام وزیر امور اقتصاد و دارایی در پیگیری این موضوع، خطاب به استانداران حاضر در این نشست برخط گفت: انجام این کار اثرگذار به منزله شکل‌گیری یک حرکت تیمی در استان‌هاست و اگر این تیم ها در هر استان، با انسجام و اتحاد کامل و تعامل سازنده حرکت کنند، ماحصل آن توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری در هر خطه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: به طور حتم با این حمایت و همکاری، می توان دیگر استان ها را نیز در این زمینه فعال کرد؛ بر همین اساس، مطالعات دیگر استان ها نیز در دست انجام بوده و امیدواریم طی هفته های آینده، 10استان دیگر به جمع خطه هایی بپیوندند که این پنجره در آن ها وارد فاز بهره برداری می شود.

شافعی با اشاره به راه اندازی دادگاه های تجاری به عنوان یکی دیگر از دغدغه ها و مطالبات بخش خصوصی و فعالان اقتصادی خاطر نشان کرد: در این زمینه نیز رایزنی ها و اقدامات ما در حال انجام و پیگیری است. راه اندازی این دادگاه های تخصصی، اقدامی متفاوت خواهد بود که هزینه های تمام شده را برای فعالان اقتصادی کاهش می دهد و در راستای بهبود محیط کسب و کار اثرگذار واقع می‌شود پس از همه دستگاه های مرتبط با این موضوع که با اتاق بازرگانی همکاری کاملی داشته اند، تقدیر می کنیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی