پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مانع از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی می شود

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مانع از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی می شود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 06 مرداد 1399

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی:

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار، مانع از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی می شود

 

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مانع از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «فاضل خیاط» در حاشیه افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار استان به خبرنگار ما عنوان کرد: هر چند که هدف اصلی دولت آن نیست که فضای فیزیکی را برای ارائه خدمت ایجاد کند اما ایجاد پنجره واحد فیزیکی کسب و کار می تواند ترددهای ناشی از اخذ مجوزات را در سطح ادارات بکاهد. علاوه بر این افتتاح این پنجره واحد می تواند مانع از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی شود. در واقع از این پس فعالان اقتصادی می توانند خدمات خود را از یک محل به صورت یکپارچه دریافت کنند.

وی تصریح کرد: شروع کسب وکار فرآیندی است که فعالان اقتصادی بسیار با آن درگیر هستند. در واقع هر یک از مراحل ثبت شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی در کشور، ایجاد شخصیت مالیاتی و اخذ کد فعالسازی تامین اجتماعی مدت زمان طولانی را برای اخذ کسب و کار می طلبید، لذا ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار را نیز باید به فال نیک گرفت، چرا که تحقق این مهم گامی در راستای بهبود فضای کسب و کار استان به شمار می آید.

مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فرآیند اخذ مجوزات که در گذشته طی 72.5 روز صورت می پذیرفت حالا با افتتاح این پنجره واحد به 3روز تقلیل پیدا می کند. علاوه بر این ما به دنبال ایجاد پنجره واحد الکترونیکی هستیم. وی خاطر نشان کرد: در واقع الکترونیکی کردن پنجره واحد گام اصلی برای بهبود فضای کسب و کار به شمار می آید تا از یکسو استعلام های بین دستگاه ها برای صدور مجوز تسهیل شود و از سوی دیگر بستر صدور الکترونیکی سایر خدمات فراهم شود که پیش از این به طور فیزیکی به فعالان اقتصادی ارائه می شده است.  لذا حرکت به سمت دولت الکترونیک و هوشمندسازی اقتصاد از جمله اهدافی هستند که به عنوان نماینده وزارت اقتصاد و دارایی در استان دنبال می کنیم.

خیاط با اشاره به اینکه بروکراسی اداری سنگ بزرگی بر سر راه فعالان اقتصادی است اما پنجره واحد ارائه کننده خدمات دولت می تواند فرآیندهای شروع کسب و کار را تسهیل کند، یادآور شد: در فرآیند صدور مجوزات در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با ایجاد پنجره واحد فیزیکی و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی بسیار تسهیلگری شده است تا متقاضیان در صورت تمایل به این مرکز مراجعه کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی