تلاش برای پیگیری روند بهبود محیط کسب و کار در استان

تلاش برای پیگیری روند بهبود محیط کسب و کار در استان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 06 مرداد 1399

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد:

تلاش برای پیگیری روند بهبود محیط کسب و کار در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان، گام مهمی در راستای بهبود این فضا برداشته شد. تلاش بعدی ایجاد پنجره واحد الکترونیکی این حوزه است و مستمرا قدم های بعدی برای بهبود محیط کسب و کار این خطه را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی رسولیان» به خبرنگار ما اظهار کرد: خراسان رضوی ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دارد، به طوری که متقاضیان زیادی به دنبال سرمایه گذاری در این استان هستند. در همین راستا پروژه های سرمایه گذاری زیادی در این خطه شناسایی شده و بالغ بر یک هزار و 20 پروژه نیز در حال اجرا هستند.

وی تاکید کرد: آن چه که مسلم است، این پروژه های برای آغاز نیازمند اخذ مجوز هستند، بر همین اساس بر آن شدیم تا به منظور سهولت آغاز کسب و کار، پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار را راه اندازی کنیم. با این حال در گام های بعدی به دنبال آن هستیم تا زیرساخت الکترونیکی آن نیز فراهم شود و دیگر برای اخذ مجوز نیاز به حضور فیزیکی افراد نباشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که رتبه خراسان رضوی را نسبت به سایر استان ها در شاخص های سهولت و بهبود محیط کسب و کار ارتقا دهیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: استانداری خراسان رضوی یک سری فرآیندهایی را برای بهبود محیط کسب و کار شناسایی کرده تا سایر موانع موجود در مرحله اجرایی شدن پروژه ها نیز مرتفع شود. چنان که طی یک سال گذشته 14 الی 15 هزار فرآیند در حوزه های مختلف از جمله دام، گردشگری، معدن و ... تسهیل شده است. علاوه بر این مطالعات و بررسی های کارشناسانه ای برای تسهیل و تسریع در سایر فرآیندها در دست انجام است تا بدین ترتیب هدفی که ذگر شد، محقق گردد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی