رتبه استان در شاخص‌های کسب و کار در قیاس با ظرفیت‌های اقتصادی آن، مطلوب ارزیابی نمی شود

رتبه استان در شاخص‌های کسب و کار در قیاس با ظرفیت‌های اقتصادی آن، مطلوب ارزیابی نمی شود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 06 مرداد 1399

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان خراسان رضوی اذعان کرد:

رتبه استان در شاخص‌های کسب و کار در قیاس با ظرفیت‌های اقتصادی آن، مطلوب ارزیابی نمی شود

 

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان خراسان رضوی گفت: رتبه استانمان در شاخص های سهولت محیط کسب و کار در قیاس با ظرفیت ها و مولفه های برجسته اقتصادی این خطه، چندان مطلوب ارزیابی نمی شود و این مسئله نیازمند آسیب شناسی موثر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «حسین امیررحیمی» در حاشیه آیین افتتاح «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» به خبرنگار ما عنوان کرد: با افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار بایستی فرآیند ثبت شرکت ها حداکثر 3 روز به طول بیانجامد. امید می رود تا پایان سال بتوانیم علاوه بر فضای فیزیکی، فرآیند ثبت شرکت ها را به صورت مجازی نیز تدارک دیده و وارد فاز بهره برداری کنیم تا بدین ترتیب متقاضی بتواند بدون حضور فیزیکی در این مکان، اقدام به ثبت شرکت خود کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تصریح کرد: با افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار پیش بینی می شود که رویه ها در این بخش گام به گام تسهیل و تسریع شود.

امیررحیمی خاطرنشان کرد: آن چه که مسلم است در حال حاضر به دلیل نظم پذیری بالای سرمایه گذاران و ویژگی های کلانشهر مذهبی مشهد، پایبندی سرمایه گذاران به قوانین کسب و کار بسیار بیشتر از سایر استان هاست. لذا در اداره کل امور دارایی استان به دنبال آن هستیم تا فضای کسب و کار را  با تسهیلگری، حذف قوانین زائد و کاهش فرآیند و موانع موجود بهبود ببخشیم. حال اگر فعالان اقتصادی بتوانند قوانین مخل کسب و کار را به مرکز سرمایه گذاری استان منعکس کنند، قطعا به شکوفایی اقتصاد استان کمک شایانی کرده و مسیر را برای اصلاح گری، هموار می کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی