استاندار: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار تا آبان ماه آماده بهره برداری می شود

استاندار:  پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار تا آبان ماه آماده بهره برداری می شود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 06 مرداد 1399

 استاندار خراسان رضوی:

پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار تا آبان ماه آماده بهره برداری می شود

 

 استاندار خراسان رضوی گفت: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب و کار براساس پیش بینی های انجام گرفته و با تلاش وزارت اقتصادی و دارایی مقرر است تا آبان ماه امسال آماده بهره برداری شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «علیرضا رزم حسینی» در در حاشیه «آیین افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» به خبرنگار ما گفت: زیرساخت فیزیکی این پنجره واحد در حال حاضر ایجاد و در پنج استان کشور فعال شده است اما به منظور سرعت بخشی به خدمات لازم در این بخش، تلاش خواهد شد تا زیرساخت الکترونیکی آن نیز در آینده نزدیک فراهم شده و فعالان اقتصادی بتوانند از این ظرفیت به صورت برخط بهره بگیرند.

وی ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در خراسان رضوی را مرهون همگرایی تمامی بخش های مرتبط و هم صدایی برای تسهیلگری در فضای کسب و کار استان دانست و تاکید کرد: محیط نامساعد کسب و کار یکی از موانع اصلی توسعه هر کشوری به شمار می آید و متاسفانه کشور ما رتبه خوبی در شاخص های فضای کسب و کار در عرصه بین المللی کسب نکرده است، به طوری که جایگاه ایران در شاخص سهولت محیط کسب و کار 128 بوده و حتی در برخی از زیرمجموعه های آن نیز این رتبه به 176 نیز افزایش پیدا می کند.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: در واقع این مسئله حکایت از آن دارد که موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری در استان به قوانین مخل کسب و کار، بروکراسی و تمرکزگرایی در سطح ملی و تحریم ها باز می گردد و اخیرا نیز شیوع کرونا به این موانع دامن زده است. لذا پیش بینی می شود افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار اقدام موثری در بهبود شاخص های مذکور به شمار می آید چنان که با افتتاح این پنجره واحد، فرآیند ثبت شرکت ها از 72 به 3 روز تقلیل می یابد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی