مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال جلب مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی است

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال جلب مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 25 خرداد 1399

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال جلب مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های اقتصادی است

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی اکبر لبافی در جلسه آموزشی توجیهی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که از طریق ویدئو کنفرانس با شهرستان‌های استان نیز برگزار شد، ضمن اشاره به قوانین مزاحم و بروکراسی‌های اداری گفت: اجتماع سرمایه‌گذاران در قالب معین‌های اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود، بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت توانمند‌سازی مردم استفاده کنیم.
وی جلب مشارکت مردمی را نقطه قوت مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی دانست و افزود: در این مدل اقتصادی به دنبال مشارکت حداکثری مردم در حوزه تصمیم‌سازی‌های اقتصادی هستیم که در واقع پایداری بنگاه‎های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به دنبال احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌هاست، خاطر نشان کرد: احیاء مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها موضوعی است که در دنیا توسط شرکت‌های مهم دنبال می‌شود.
لبافی اضافه کرد: برای هر یک از معین‌های اقتصاد مقاومتی تعدادی از کارشناسان خبره انتخاب می‌شوند که متولی صفر تا صد معین مربوطه خواهند بود و هماهنگی معین با منطقه مربوطه را بر عهده خواهند داشت.
وی اعتمادسازی و تسهیلگری را رکن اساسی و اصلی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برشمرد و افزود: اگر در روستا اعتمادسازی انجام نشود کاری از پیش نخواهیم برد لذا در این مرحله دهیاران نقش مهمی دارند.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون اتفاقات خوبی در استان افتاده است، تشریح کرد: در این زمینه برای بیش از 1500 روستا طرح کسب و کار تهیه شده و همچنین تعدادی از روستاها کارت اهداف دارند.
لبافی افزود: در این مدل نتایج کار ما باید منتج به افزایش سرانه‌های درآمدی مردم، از بین رفتن بیکاری در روستای هدف و بهبود نرخ مشارکت اقتصادی بشود.
در ادامه این جلسه مشاور الگوی اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج و شهرستان خواف ضمن ارائه گزارشی گفت: تجربیات ما در جنوب کرمان نشان می‌دهد تکلیف ما در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نهادینه‌سازی آیه 11 سوره رعد است. این آیه نشان می‌دهد که اگر بخواهیم مثلث توسعه رونق بگیرد مردم باید وسط میدان بیایند.
مهدی قربانی راه نجات کشور را وارد میدان شدن شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دانست و افزود: البته باید بستر برای این شرکت‌ها فراهم شود تا بتوانند مسئولیت‌های اجتماعی خود را احیا کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی