رشتخوار جزو ۵ شهرستان برتر در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی است

رشتخوار جزو ۵ شهرستان برتر در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 17 خرداد 1399

با حضور استاندار و در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان رشتخوار مطرح شد؛

رشتخوار جزو ۵ شهرستان برتر در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی است

دبیر نهاد مردمی‌ اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: رشتخوار جزو ۵ شهرستان برتر در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در ابتدای جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان رشتخوار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به همکاری شهروندان در گذر از این برهه زمانی گفت: زمانی که مردم صداقت را ببینند، اعتماد می‌کنند و به میدان می‌آیند.
علیرضا رزم‌حسینی به همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه امام جمعه و رییس دادگستری و نیز نمایندگان سابق و فعلی شهرستان اشاره کرد و با قدردانی از آن‌ها و معین‌های اقتصاد مقاومتی افزود: هنوز در شروع کار هستیم و از قردادهای منعقد شده مدت زیادی نمی‌گذرد.
استاندار خراسان رضوی به شرایط خوب منطقه اشاره کرد و با حمایت از تشکیل صندوق‌های خرد توسعه روستایی تاکید کرد: در اولین فرصت پس از عادی شدن شرایط و رفع خطر ویروس کرونا به صورت میدانی از پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد.
رزم‌حسینی به تعداد بیکاران شهرستان اشاره کرد و با ابراز خرسندی از روند اشتغال‌‌زایی صورت گرفته افزود:‌ اگر با همین آهنگ پیش برویم، بیکاری در رشتخوار ریشه‌کن خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را دو دستاورد مهم اشتغال‌زایی خواند و تاکید کرد:‌ وقتی مردم کار و صداقت را ببینند، اعتماد می‌کنند و به میدان می‌آیند.
در ادامه این جلسه دبیر نهاد مردمی ‌اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز ضمن قدردانی از ۴ معین اقتصادی شهرستان گفت: فرماندار و اضلاع مثلث، فعالیت‌های درخور توجهی دارند و همگی پیگیر مسئله توسعه شهرستان هستند.
علی اکبر لبافی در این جلسه به پیش بینی راه‌اندازی ۱۰۰ فعالیت اقتصادی و کسب کار از جمله کوچک، متوسط و بزرگ پرداخت و گفت: ۲۱۸۲ فرصت شغلی برای شهرستان پیش‌بینی شده است.
دبیر نهاد مردمی ‌اقتصاد مقاومتی بر ۴۰ فعالیت اقتصادی ایجاد شده اشاره کرد و با تاکید بر۲۳۱ فرصت به وجود آمده از خلال آن تصریح کرد: مشارکت مردم در طرح صندوق‌های سپرده توسعه روستایی بسیار پررنگ است.
لبافی بر این که رشتخوار از جمله ۵ شهرستان برتر در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی بوده است، تاکید کرد و افزود:‌ برای حفظ این جایگاه همه اضلاع مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی باید تلاش و پشتکار خود را ادامه دهند.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز به این که رشتخوار از جمله اولین شهرستان‌ها بود که پس از عادی شدن وضعیت به برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل‌ها روی آورد، اشاره کرد و افزود: باید کنار توجه به معنویت به اقتصاد و دنیا هم توجه کرد.
حجت الاسلام محمد حسین ایزدی با رد پندارغلط برخی افراد در تقلیل و محدود کردن فعالیت‌های افراد مسن، به فرازی از صحیفه سجادیه اشاره و تاکید کرد: امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهند فراخ ترین روزی در دوران پیری به ایشان عنایت شود.
در بخش دیگری از این جلسه فرماندار شهرستان رشتخوار گزارشی از روند طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ارائه داد و گفت: تاکنون‌ ۴۵ صندوق خرد روستایی با تسهیلات ۱ میلیاردی از بانک انصار تشکیل و ۳۴ تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۳۳۱ میلیارد نیز منعقد شده است.
خالقداد عرب به همکاری بنیاد برکت در تحت پوشش قرار دادن ۷ روستا دیگر اشاره کرد و افزود:‌ ما برای تامین آب صنایع نیز با مشکل مواجه هستیم و درخواست مساعدت داریم.
امام جمعه شهرستان رشتخوار نیز به تعامل خوب صورت گرفته میان ادارات و معین‌های اقتصادی اشاره کرد و با قدرانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت:‌ نیاز است تا استانداری بر عملکرد شهرک‌های صنعتی و معین‌های اقتصادی نظارت خود را حفظ کند.
حجت الاسلام حسن جهانشیری بر استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و یادآور شد: ما برای تامین سنگ آهن یکی از معین‌های اقتصادی با مشکل مواجه هستیم و نیاز است تا مساعدت لازم در این زمینه صورت گیرد.
در ادامه این جلسه معین‌های اقتصادی شهرستان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند.
نماینده مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به عنوان یکی از معین‌های اقتصادی بر تلاش همه مردم شهرستان در ارتقا سطح اقتصادی تاکید کرد و افزود:‌ ما تلاش کردیم تمام ظرفیت‌ها از جمله مشاغل خانگی را فعال کنیم.
وی به ۶۷۰ نفر اشتغال‌زایی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: کشاورزی و دامپروری دو مقوله مهم است که باید بیش از پیش بر روی آن‌ها تمرکز کنیم.
کیومرثی به نمایندگی از شرکت فولاد قائم امید نور نیز بر روند ایجاد پروژه شیلات و تشخیص چاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد:‌ کارخانه قائم امید نور برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه است و این امر همیاری و همکاری فزاینده‌ای می‌طلبد.
نماینده کانون کارآفرینان خورشیدباران نیز به عنوان معین اقتصادی روستاهای بخش مرکزی بر تشکیل سازمان‌های مردم نهاد پس از دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: طرح‌های قالیبافی و پرورش کرم ابریشم از جمله فعالیت‌های تاثیرگذار این مدت بوده است.
سلیمان‌نژاد بر تجهیز برخی کتابخانه‌های شهرستان به عنوان فعالیت فرهنگی اشاره و تاکید کرد: تولید نشریات و جزوات آموزشی نیز از دیگر تلاش‌های ما در جهت طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بوده است.
لازم به ذکر است جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان رشتخوار امروز در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی