رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی: سال 99 برای صنعت گردشگری سال بسیار سختی است

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی:  سال 99 برای صنعت گردشگری سال بسیار سختی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 27 خرداد 1399

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

سال 99 برای صنعت گردشگری سال بسیار سختی است

 

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: سال 99 برای صنعت گردشگری سال بسیار سختی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ، علی اکبر علیزاده قناد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال جاری برای صنعت گردشگری سال بسیار سختی خواهد بود، در خوشبینانه ترین حالت 6 ماه نخست سال صرف ریکاوری صنعت گردشگری خواهد شد تا شرایط به حالت عادی بازگردد تا بلکه شرایط بهبود یابد و یا در مقابل شاهد ورشکستگی صنعت گردشگری باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس، صنعت گردشگری با رکود سنگینی مواجه است، چنان که تمامی هتل ها و مراکز اقامتی تعطیل هستند و فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری رکود سختی را تجربه می کنند. چنان که 97 درصد پروازها کنسل هستند لذا آژانس های مسافرتی نیز شرایط سختی را سپری می کنند.

 رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دولت وعده هایی را برای حمایت از فعالان حوزه گردشگری داده اما تاکنون این قول ها در حد حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است، حال باید منتظر ماند تا ببینیم در آینده چه میزان از این وعده ها محقق خواهد شد. لذا در حال حاضر قضاوت در خصوص وعده های داده شده توسط دولت کمی دشوار است.

علیزاده قناد یادآور شد: فعالان عرصه گردشگری از دولت انتظار دارند تا فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری حداقل به مدت یک سال از پرداخت مالیات معاف باشند، همچنین بازپرداخت وام های اعطایی به فعالان این حوزه بدون بهره باشد و 6 ماه الی 1 سال به تعویق بیفتد. همچنین دولت بایستی در دوران پساکرونا با ارائه وام و تسهیلات به مردم به منظور افزایش تورهای داخلی به رونق صنعت گردشگری کمک کند.

وی افزود: حل و فصل مشکلات صنعت گردشگری حمایت های دولتی را می طلبد، چرا که شیوع کرونا ویروس بیشترین تاثیر را بر روی صنعت گردشگری داشته است.

 رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: برخی از واحدهای گردشگری برای حفظ نیروی خود از بیمه بیکاری استفاده کرده اند و برخی نیز نیروهای معمولی و پیمانی خود را تعدیل کرده اند. با این حال اکثر فعالان صنعت گردشگری چشم به آینده دوخته اند تا ببینند شرایط چگونه خواهد شد. 

علیزاده قناد یادآور شد: از آن جا که سرمایه گذاری کلانی در صنعت گردشگری صورت گرفته است، دولت باید با حمایت های خویش جهت سرپا نگه داشتن این صنعت اقدامات ویژه ای را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولتمردان چه در سطح ملی و چه استانی درگیر مهار کرونا ویروس هستند، افزود: تاکنون اقدام خاصی از سوی دولت جهت حمایت از صنعت گردشگری صورت نگرفته است، چرا که دولت در این شرایط درگیر مهار و کنترل کروناویروس است، لذا امید می رود با بهبود شرایط، دولت نیز گام های لازم را جهت حمایت از صنعت گردشگری بردارد که در خوشبینانه ترین حالت باید منتظر حمایت های دولت در اردیبهشت ماه باشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی