قوچان بستر بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد

قوچان بستر بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 27 ارديبهشت 1399

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

قوچان بستر بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به راه‌های ارتباطی و آب و هوای خنک قوچان در تابستان گفت: قوچان بستر بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی اکبر لبافی در نشست مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که با محوریت شهرستان قوچان امروز در سالن شهید باهنر استانداری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: شهرستان قوچان بستر بسیار خوبی در کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری دارد و راه‌های ارتباطی و آب و هوای خنک در تابستان می‌تواند زمینه مناسبی را برای بهره‌برداری از ظرفیت مازاد مشهد فراهم کند.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به کنار هم قرار گرفتن اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شهرستان تاکید و تصریح کرد:‌ توسعه قوچان همت عمومی می‌طلبد و رقم زدن اتفاق جدید در حوزه شهرستان به تاثیرگذاری بیش‌تر معین‌های اقتصادی در حوزه توانمندی نیاز دارد.
در ادامه این نشست معین‌های اقتصادی شهرستان قوچان دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان و گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.
حسینی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان و معین اقتصادی بخش باجگیران با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم تمام کشور را به طور یکسان ارزیابی کنیم، گفت: سال‌هاست که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان گفته می‌شود اما مسیر راه و برنامه مشخصی ارائه نمی‌شود.
حسینی به تشکیل ۶ صندوق خرد، ۴ صندوق خودیاری، کارگاه‌های خیاطی، نیروگاه برق تولیدی گلخانه‌های تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت:‌ ما برای تکمیل طرح‌ها و ایجاد اشتغال به کمک بانک‌ها نیازمند هستیم.
برتری مدیرعامل واحد تولیدی یکدانه شرق و معین اقتصادی شهرستان نیز با بیان این که ما خودمان تولیدکننده هستیم و نیاز به کمک داریم، گفت: فعالیت معین‌های اقتصادی شهرستان قوچان نباید با فعالیت‌هایی چون بنیاد برکت یا آستان قدس رضوی مقایسه شود.
برتری به تشکیل صندوق خرد روستایی، توسعه پرورش گیاهان دارویی و اصلاح نژاد گاو سبک اشاره کرد و افزود: ما به دامدارانی که بیش از ۱۵۰ کیلو تولید شیر دارند، شیر سرد کن دادیم تا محصول را به صورت مستقیم به کارخانه بیاورند و واسطه‌ها حذف شوند.
وی همچنین برگزاری جلسات تخصصی اصلاح نژاد در حوزه باغداری را یادآور شد و تاکید کرد: ما برنامه آموزش کشت‌های جایگزین را نیز در سال گذشته به انجام رساندیم.
ناظمی مقدم از بانک صنعت، معدن و تجارت و دیگر معین اقتصادی شهرستان نیز از اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان قوچان خبر داد و بیان کرد: تا این لحظه بیش از دو برابر یعنی حدود دو هزار و ۱۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب ۳۳ طرح بررسی شده است.
ناظمی مقدم با بیان این که بانک صنعت، معدن و تجارت در شهرستان قوچان شعبه ندارد، از مراجعه حضوری برای بازدید طرح‌ها گفت و تاکید کرد: باید تقسیم بندی معین‌های اقتصادی بر اساس تخصص آن‌ها صورت گیرد.
دهقانیان مدیر عامل شرکت چهارخورشید سپهر نیلگون و معین اقتصادی ۵ روستای شهرستان بر احداث نیروگاه‌های خورشیدی و وام‌های اقتصادی در این حوزه تاکید کرد و یادآور شد:‌ روستا یزدان آباد سفلی آمادگی احداث کارگروه بتونی دارد و با ۵۰۰ میلیون تومان راه اندازی خواهد شد.
دهقانیان به اختراع و ثبت دستگاه زلزله سنج در شهرستان اشاره کرد و گفت: امکان تولید انبوه این دستگاه برای کل کشور نیز وجود دارد.
وی به آموزش‌ها و مشاوره‌های رایگان برای بازاریابی و تحقیقات بازار اشاره کرد و گفت: ما برای تکمیل نیروگاه ۵۰۰ کیلوواتی نیز به ۵ میلیارد وام نیاز داریم که از محل فروش برق به راحتی توان پرداخت اقساط وجود دارد.
میثاقی به نمایندگی از موسسه مالی اعتباری ملل و معین اقتصادی بخش مرکزی شهرستان نیز به برند فرش ایران که متعلق به این موسسه مالی اعتباری است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با تولید فرش دستباف ۵ روستا آماده و به طور میانگین برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
میثاقی از مکان یابی برای متمرکز کردن بافت فرش دستباف خبر داد و تصریح کرد:‌ به پیشنهاد فرماندار و استفاده از تجربیات؛ مطالعات ۳ پروژه انجام شد و احداث مجتمع پتروشیمی با تولید قیر و بنزین در دستور کار قرار گرفت.
وی به طرح مجتمع گلخانه‌ای در مساحت ۴۰ هکتار اشاره کرد و گفت: مجتمع بین راهی ۱۶ هکتاری در کنار دانشگاه آزاد نیز پروژه دیگر است که مشکلاتی برای احداث آن نداریم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی