صف 16 هزارنفری بیمه بیکاری همچنان بدون بودجه

صف 16 هزارنفری بیمه بیکاری همچنان بدون بودجه
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 18 ارديبهشت 1399


حدود دو ماه از قول دولت برای پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده کرونا می‌گذرد اما به رغم معرفی 16 هزار نفر در استان هنوز دستورالعمل و اعتبارات  بیمه بیکاری مشخص نشده است.به گزارش خراسان رضوی ،بعد از شیوع ویروس کرونا دولت برای حمایت از کارگران بیکار شده، بیمه بیکاری در نظر گرفته که از تاریخ 23 اسفند باید در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند. بنا بر اذعان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، تاکنون بیش از 47 هزار نفر در استان برای دریافت بیمه بیکاری در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد در مرحله اول تنها 17 هزار نفر تایید شده‌اند.
سنجری در گفت وگو با خراسان رضوی اظهار کرد: از تعداد افراد تایید شده 14 هزار نفر به دلیل بحران کرونا و بقیه به دلایل دیگری بیکار شده‌اند اما هنوز دستورالعملی درخصوص نحوه پرداخت و اعتبارات تخصیص‌یافته برای این افراد مشخص نشده است.
خیرآبادی مدیرکل تأمین اجتماعی استان نیز در این خصوص به خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات بیمه بیکاری به‌صورت متمرکز در تهران صورت می گیرد. تاکنون 16 هزار نفر از سوی استان خراسان رضوی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی‌شده‌اند ولی هنوز دستورالعمل و اعتبارات موردنیاز پرداخت بیمه بیکاری مشخص نشده است.
وی تصریح کرد: بیمه بیکاری مربوط به متضرران کرونا با بیمه بیکاری عادی تفاوت خواهد داشت و دستورالعمل جدیدی تنظیم خواهد شد لذا نمی‌توان گفت بناست چه میزان اعتبار به‌صورت ماهانه به این افراد تخصیص یابد اما هم اکنون همین تعداد در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که ماهانه معادل 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.شایان‌ذکر است دولت برای حمایت از کارگران بیکار شده، بناست پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب پرداخت بیمه بیکاری تخصیص دهد اما هنوز خبری از این اعتبار نیست.

منبع: روزنامه خراسان

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی