تورم در خراسان رضوی ۳۳ درصد اعلام شد

تورم در خراسان رضوی ۳۳ درصد اعلام شد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 30 فروردين 1399

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: میزان تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۸ در این استان برابر با ۳۳ درصد و میزان مشارکت اقتصادی آن در فصل زمستان پارسال نیز ۴۳.۹ درصد بود.

رضا جمشیدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بیکاری فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در خراسان رضوی ۸.۹ درصد بود در حالی که این شاخص در کشور ۱۰.۶ درصد اعلام شد.

وی ادامه داد: هنوز بیکاری سال ۱۳۹۸ در خراسان رضوی و کشور و همچنین اطلاعات بخش روستایی و شهری فصل زمستان گذشته از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ پایین بودن میزان بیکاری فصل زمستان در کشور رتبه هفتم را به دست آورده است.

وی افزود: تعداد شاغلان فصل زمستان سال ۱۳۹۸ در خراسان رضوی یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۱۹ نفر بود که نسبت به فصل زمستان سال ۱۳۹۷ به تعداد ۸۵ هزار و ۵۱۰ نفر بیشتر است. 

جمشیدی ادامه داد: اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای مصوب برای خراسان رضوی هم پارسال ۱۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال بود که از این میزان هفت هزار و ۲۱۳ میلیارد و ۹۵۲ میلیون ریال معادل ۴۳.۴ درصدش تخصیص یافت.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۳۹۸ مصوب برای خراسان رضوی نیز ۲۵ هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال بود که از این میزان ۱۵ هزار و ۷۱۰ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال آن معادل ۶۱.۱ درصد تخصیص یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی همچنین شمار پروژه‌های استانی پارسال را چهار هزار و ۳۱۳ پروژه با اعتبار ۱۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: با توجه به طی فرآیند اخذ تاییدیه ماده ۲۳ برای پروژه‌های جدید استانی از پارسال تاکنون میزان پیشرفت اجرایی آنها احصا نشده است.

وی افزود: با این حال سه هزار و ۴۵۵ پروژه مربوط به سال ۱۳۹۷ در خراسان رضوی ۶۹ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

جمشیدی به پیشرفت اجرایی مهمترین پروژه‌های خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: آبرسانی از سد دوستی به مشهد ۹۹ درصد، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب التیمور و خین عرب مشهد ۹۰ درصد، احداث محور درگز- قوچان و تونل گردنه الله‌اکبر ۱۲ درصد، خط ۲ قطار شهری مشهد ۸۹.۳ درصد، خط ۳ قطار شهری مشهد ۴.۵۰ درصد و قطار شهری مشهد- گلبهار ۳۴.۳ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

وی گفت: عملیات اجرایی بهسازی و طرحهای روستاها ۷۹ درصد، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار روستایی ۷۷ درصد، تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد ۶۰ درصد، تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام ۷۵ درصد، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی ملی و استانی ۷۸ درصد و بهسازی بافت فرسوده حاشیه شهر مشهد ۸۱ درصد پیشرفت اجرایی دارند.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۹ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا  ۸.۱ درصد جمعیت کشور یعنی شش میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت را در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار در خود جای داده است.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند.  ۵۰.۴ درصد جمعیت خراسان رضوی مرد و ۴۹.۶ درصد آنها زن هستند. در این میان قشر جوان نیز یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۸۶۱ نفر از جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی