بهره برداری از595 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان

بهره برداری از595 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 22 اسفند 1398
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان خبر داد:
بهره برداری از595 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان

 دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان گفت: تاکنون 595 پروژه اقتصادی خرد و متوسط در قالب فعالیت معین‌های اقتصادی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود 2700 نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خراسان رضوی بعد از مطرح‌شدن طرح یا راهبرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان در زمستان سال گذشته و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، تقریباً از نیمه دوم بهار امسال فعالیت رسمی معین‌های توسعه اقتصادی استان در 12 منطقه تعیین‌شده شروع‌شده است که لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی به‌عنوان متولی نظارت بر عملکرد کارآفرینان و معین‌های اقتصادی در گفت وگو با خراسان رضوی آخرین وضعیت فعالیت جهادگران توسعه استان را تشریح و بیان کرد: تاکنون بیش از 2253 پروژه خرد و متوسط توسط 113 معین اقتصادی در استان به ثبت رسیده است.وی گفت: از این تعداد 1271 پروژه توسط کارشناسان و ناظران نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان با ظرفیت ایجاد حدود 7700 فرصت شغلی در 22 شهرستان استان به تایید رسیده است که از این تعداد 595 پروژه خرد و متوسط با ظرفیت ایجاد اشتغال برای حدود 2700 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
90 درصد پروژه ها جدید هستند
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان افزود: از مجموع پروژه‌های به تایید رسیده ،  1225 پروژه ماهیت نو و دایمی دارند و بقیه فصلی‌اند. علاوه بر این از این مجموعه 1018 پروژه یعنی بیش از 90 درصد پروژه‌های نو و ایجادی، 71 پروژه مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و بقیه نیز فعالیت‌هایی هستند که باهدف تکمیل ظرفیت پروژه‌های موجود انجام‌شده‌اند.

لبافی در خصوص نوع فعالیت و پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده نیز اظهار کرد: 70درصد پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در این مدت در حوزه کشاورزی و بیشتر مربوط به فعالیت‌های روستایی در حوزه دام‌پروری و کشاورزی بوده است.وی گفت: در این مدت همچنین حدود 246 حساب سپرده روستایی در 16 شهرستان توسط معین‌های اقتصادی با عضویت حدود 11 هزار و 717 نفر دایر شده است که از این تعداد 154 حساب با عضویت حدود پنج هزار نفر و اعتباری معادل 48 میلیارد ریال به تایید رسیده است.
کمک معین‌ها برای مقابله با کرونا
لبافی ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت معین‌های اقتصادی برای کمک به مردم استان برای مقابله به شیوع کرونا اظهار کرد: بعد از شیوع این ویروس در استان معین‌های اقتصادی به انحای مختلف وارد عرصه شدند و امکانات خود  ازجمله ماشین‌آلات موردنیاز را در اختیار شهرستان‌ها و شهرداری‌ها قرار دادند.وی افزود: برخی از معین‌های اقتصادی به خصوص در حاشیه شهر مشهد به توزیع بروشورهای بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده و حتی کمک‌های مالی اقدام و در این شرایط کمک زیادی به مردم کرده اند. البته این کمک‌ها محدود نیست و تا زمانی که این ویروس کامل کنترل و ریشه‌کن شود معین‌ها و کارآفرینان به کمک‌های خود ادامه خواهند داد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی