​طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با دیدگاه بخش خصوصی پیش می‌رود

​طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با دیدگاه بخش خصوصی پیش می‌رود
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 12 آذر 1398

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:

​طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با دیدگاه بخش خصوصی پیش می‌رود

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: اقداماتی که در راستای پیش‌برد اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی صورت گرفته است، کاملا از دیدگاه بخش خصوصی بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی اکبر لبافی در جلسه ستاد اقتصاد‌مقاومتی شهرستان خوشاب با اشاره به تعداد ۲۴۰۰ روستا در استان خراسان رضوی اظهار کرد: در بیش از ۱۱۰۰ روستای استان طرح کسب و کار تهیه شده و برای ۳۰‌ درصد روستاها نیز کارت اهداف روستایی تعریف شده است که در قالب مدل توسعه اقتصادی فرهنگی در حال اجرا هستند.
وی افزود: هدف اصلی استفاده ی استاندار از مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، استفاده از امکانات دولتی که متعلق به مردم است در جهت آبادانی محل زندگی‌شان است که این مهم با تفاهم و گفتگوی میان ارکان حاکمیت استان و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد که در نهایت ختم به بهبود وضعیت معیشتی مردم و توسعه خراسان خواهد شد. 
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: بر سر مسائل مختلف با معین های اقتصادی بحث و گفتگو می‌کنیم تا موانع و پیشرفت‌های کارشان را بررسی کرده و از نظرات آنها نیز استفاده می‌نماییم.
لبافی با بیان اینکه مدل مثلث توسعه در کشورهای چین ، هند و مالزی به شکل مشابه اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: این مدل بومی سازی شده است و کشور ما نیازمند اجرای این طرح است زیرا با مشکلات بسیاری در حوزه قوانین کسب و کار روبرو هستیم و به عقیده من یکی از مهمترین مسائل استان و حتی کشور برخی قوانین مزاحم در حوزه مقررات شبکه بانکی، حوزه مالیاتی و... است که بیش از ۴۰سال از وضع آنها گذشته و این ها با شرایط موجود کشور همخوانی ندارند.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: تا حد امکان، از نظرات فرهیختگان دانشگاهی یا نمایندگان مجلس در جهت بهبود مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بهره برده و پیشنهادات‌شان را اجرایی کرده ایم. 
وی افزود: ما با شناسایی فعال اقتصادی از او می‌خواهیم تا در کنار سایر اضلاع مثلث اقتصادی قرار گرفته و در توسعه یک منطقه سهیم باشد؛ در راه توسعه منطقه از مردم نیز کمک بگیرد. تاکنون بیش از ۱۰۰ معین در استان شناسایی کردیم که بسیار خوب و توانمند کار را پیش برده اند. 
لبافی تصریح کرد: در برنامه انجام کار نیز شش گام عملیاتی تعریف کردیم که معین اقتصادی دچار‌ سرگردانی نشود؛ گام اول مطالعه اسناد برای شناخت هر چه بهتر منطقه تحت پوشش است که نهایتا در گام آخر نیز بحث سرمایه گذاری و پایش مطرح می‌شود.
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: یک پایگاه اینترنتی راه اندازی شده که عموم مردم به راحتی می‌توانند از فعالیت های معین اقتصادی محل زندگی شان مطلع شوند که تمامی این اقدامات با نگاه بخش خصوصی صورت گرفته است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی