نخستین جلسه آموزش تسهیلگران روستایی برگزار شد

نخستین جلسه آموزش تسهیلگران روستایی برگزار شد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 01 مرداد 1398


نخستین جلسه آموزش تسهیلگران روستایی با حضور دهیاران منتخب استان و به منظور پیشبرد اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
در این جلسه دبیر نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ضمن تشریح اهداف مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استان بیان کرد: در نشست های متعددی که با دانشگاهیان، مدیران و فعالان اقتصادی استان برگزار شد، این اتفاق نظر وجود داشت که در شرایط کنونی کشور مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که به ابتکار استاندار خراسان رضوی ارائه شده است می تواند مفید، مؤثر و راهگشا باشد.
علی اکبر لبافی با اشاره به وظایف هر یک از ارکان حاکمیت در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، به تشریح نقش معین های اقتصادی پرداخت و گفت: معین های اقتصادی و فرهنگی با توانمندی اجرایی که دارند می توانند به صورت علمی و عملی موضوعات توسعه ای هر منطقه را پیگیری نمایند.
وی در ادامه افزود: دهیاران استان می توانند نقشی مهم و اساسی به عنوان تسهیلگر در راستای پیشبرد اهداف مثلث توسعه اقتصادی استان داشته و ارتباط مؤثری بین مردم و اضلاع مثلث اقتصادی استان برقرار نمایند.
دبیر نهاد مردمی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان یکی دیگر از اهداف مثلث توسعه اقتصادی را توانمندسازی مردم با ایجاد ظرفیتهای جدید و افزایش بهره وری ظرفیتهای موجود در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم عنوان کرد و گفت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بایستی مطالبه گری لازم را از معین های اقتصادی در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود در روستا داشته باشند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آموزش تسهیلگری را لازمه پیشبرد اهداف مثلث توسعه اقتصادی دانست و گفت: اهتمام دهیاران استان برای اخذ آموزش های و بهره گیری از آن به منظور ارائه برنامه و راهکارهای توسعه در روستا، یک ضرورت است.
محمدعلی همدمی نژاد با اشاره به اولویت نقش پذیری دهیاران در خصوص همکاری و تعامل با معین های اقتصادی فرهنگی هر منطقه افزود:برنامه ریزی لازم توسط دفتر امور روستایی و شوراها در خصوص شکل گیری این همکاری در روستا با رویکرد بهبود وضعیت اشتغال روستاها صورت گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به نقش اعتماد آفرینی دهیاران و شوراهای اسلامی در روستا بیان داشت: بایستی در روستا شرایط لازم جهت مطالبه گری و ایفای نقش مردم در جهت توسعه امور روستا ایجاد شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در پایان بیان کرد: مشوقهای لازم برای دهیارانی که همکاری لازم را در خصوص تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی داشته باشند در نظر گرفته شده است.
شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، آموز شهای لازم در خصوص نقش تسهیلگری دهیاران توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) ارائه شد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی