رئیس اتاق ایران خواستار شد: ایجاد کمیته مشترک میان سه استان برای توسعه و تمرکز بر تبادلات پایاپای کالایی با پاکستان

رئیس اتاق ایران خواستار شد:  ایجاد کمیته مشترک میان سه استان برای توسعه و تمرکز بر تبادلات پایاپای کالایی با پاکستان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 30 خرداد 1398

رئیس اتاق ایران خواستار شد:

ایجاد کمیته مشترک میان سه استان برای توسعه و تمرکز بر تبادلات پایاپای کالایی با پاکستان

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بیشترین ارتباط پایاپای کالایی را با کشور پاکستان شروع کرده‌ایم، اتاق بازرگانی پیشنهاد دارد که بین سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان کمیته ای مشترک صرفا برای تمرکز بر بازار پاکستان شکل بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در شصت و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که وجود دارد، این سه خطه می توانند در شرایط کنونی اقدامات مفیدی را در رابطه با در ارتباط با مبادلات پایاپای کالا با این کشور انجام دهند. در صورت موافقت استاندار، پیشنهاد می کنیم این کمیته مشترک به سرعت ایجاد و فعالیت خود را آغاز کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به محفل افطاری رئیس جمهور اشاره و اظهار کرد: پس از دیدار چند هفته پیش فعالان اقتصادی با حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و انتقادات آنان در باب عدم اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، رئیس قوه مجریه دستور پیگیری موضوع را از سوی  دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، صادر کرد که منجر به ایجاد کمیته ای ذیل این دبیرخانه و با مشارکت پارلمان بخش خصوصی شد. توامان قرار است معاونتی در مجموعه آقای نهاوندیان (دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا) ایجاد شود که صرفا موضوع اجرای این قانون را پیگیر خواهد کرد. البته پیش از آن هم، استاندار خراسان رضوی در جلسه گذشته شورای گفتگو دستور پیگیری اجرای این قانون را داد که امیدوارم دبیرخانه شورای گفتگو این موضوع را به عنوان دغدغه ای جدید آغاز کند و گزارشات را در شورای گفتگو ارائه نماید تا شاهد پیشتازی استان خراسان در این عرصه باشیم.

شافعی به تماس تلفنی روز دوشنبه اش با رئیس مجلس نیز اشاره کرد و گفت: آقای لاریجانی که دیداری هم با استاندار و مسئولان اقتصادی خراسان رضوی داشته، از اجرای مثلث توسعه اقتصادی استان ابراز خرسندی کرد و خواستار تقویت و در پی آن توسعه این اقدام به سراسر کشور شد.

رئیس اتاق ایران همچنین بر لزوم ارائه پیشنهادات سازنده برای حل مشکلات از سوی شورای گفتگو تاکید و اظهار کرد: در این ساختار تعاملی با حضور مسئولان دستگاه های دولتی و نمایندگان بخش خصوصی، مسائل و مشکلات را مرتب تکرار می کنیم؛ تا به امروز مشکلات به دفعات مطرح و تشریح شده اند و تلاشمان باید این باشد که از این پس به سراغ ارائه پیشنهادات سازنده برویم. نمایندگان بخش خصوصی، اصناف و تعاون باید بر ارائه پیشنهاداتی برای مقابله به منظور مشکلات کشور تمرکز کنند.

شافعی این نکته را هم متذکر شد که؛« اینجا شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است؛ بخش خصوصی مدام ایرادات را عنوان می کند و مخاطبش دولت و سایر قوا هستند اما دولت و قوا هم باید آنچه از بخش خصوصی انتظار دارند و مشکلاتی که در این بخش مشاهده می کنند را یادآوری و مطرح نمایند تا این رابطه دو سویه به نقطه مطلوب تری برسد.»

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی