دستورالعمل ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

دستورالعمل ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

پس از دو سال از اجرای اولیه طرح «ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی» و آشنا شدن مودیان با فرایند انجام کار، سازمان امور مالیاتی اقدام به پیاده سازی ساز و کار جدیدی نموده است که بر اساس آن، ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی که از طریق سامانه های سازمان صادر می شوند، به طور کامل حذف شده است.
مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir/  پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیکی از مزایای این طرح بهره مند شوند.

پس از فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیان که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری شده و همزمان پیامک اطلاع رسانی برای آنان ارسال می‌شود. پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مودیان ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود اوراق بارگذاری شده را مشاهده نمایند. رویت برگه در حکم ابلاغ است.

چنانچه مودی ظرف ۱۰ روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت های قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.

گفتنی است؛ بروشور آشنایی با ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در پرتال اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی به نشانی https://www.intamedia.ir/ در دسترس می باشد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی