ضرورت تدوین یک استراتژی کارآمد با هدف احیای صنعت گردشگری در پساکرونا

ضرورت تدوین یک استراتژی کارآمد با هدف احیای صنعت گردشگری در پساکرونا
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 14 دي 1399

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مشهد عنوان کرد:

ضرورت تدوین یک استراتژی کارآمد با هدف احیای صنعت گردشگری در پساکرونا

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: صنعت گردشگری برای احیای مجدد، ورود به یک رقابت موثر و جبران خسارت های خود در ایام پساکرونا، باید آماده شود. کشورهایی که در این رابطه استراتژی مدون و برنامه ریزی منسجمی دارند، قطعا در جذب گردشگر و کسب درآمدهای این حوزه، موفق‌تر عمل خواهند کرد.

علی‌اکبر علیزاده قناد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت صنعت گردشگری اظهار کرد: در شرایطی که به واسطه ویروس کرونا به وجود آمده است، حوزه گردشگری دوران سختی را می‌گذارند و به جرئت می‌توان گفت که تقریبا 97 درصد سیستم گردشگری استان تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعداد زیادی از فعالان این صنعت در آستانه ورشکستگی قرار دارند، ادامه داد: گروهی از آغاز شیوع این بیماری تاکنون تعطیل بوده‌اند. از طرفی با توجه به اینکه بخش عمده ای از اقتصاد و درآمد استان از صنعت گردشگری تامین می‌شد، این شرایط به بروز چالش جدی برای فعالان این بخش منجر شده است.

علیزاده تاکید نقبی به تحولاتی زد که نوید کنترل این بیماری را در آینده می دهد و گفت: به هر رو صنعت گردشگری باید خود را آماده کند تا در ایام پساکرونا، بتواند به سرعت وارد عمل شده و با جذب گردشگران و ارتقای خدمات، زمینه جبران خسارت های وارده را فراهم کند. کشورهایی که از همین حالا برای فعالیت دوباره این صنعت و رقابت در این بخش برنامه ریزی کرده و استراتژی تدوین نموده اند، موفق تر خواهند بود. ما نیز در بخش خصوصی برای این مهم برنامه هایی داریم و در بازه مقتضی آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق مشهد خواستار همراهی دولت و پیگیری نهادهای نظارتی برای اجرای مصوباتی شد که با هدف حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده حوزه گردشگری مصوب شده اند و بیان کرد: بخشی از این مصوبات هنوز در استان ها رنگ اجرا به خود نگرفته است.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی