ضرورت همگرایی بخش های مختلف برای عبور از سد مشکلات صنعت گردشگری

ضرورت همگرایی بخش های مختلف برای عبور از سد مشکلات صنعت گردشگری
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 08 شهريور 1398

در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد تاکید شد:

ضرورت همگرایی بخش های مختلف برای عبور از سد مشکلات صنعت گردشگری

 

 

نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به منظور بررسی عمده ترین مشکلات و دغدغه های فعالان این عرصه؛ با حضور نمایندگان تام الاختیار تشکل های گردشگری و صنایع دستی، سرپرست اداره کل امور رفاهی زائران و همچنین مشاور معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس، در مرکز آموزش و پژوهش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ علی اکبر علیزاده قناد، رئیس این کمیسیون، در این نشست با بیان اینکه، صنعت گردشگری و ظرفیت های رو به توسعه آن می‌تواند بستر تحولات بسیاری را در شهر مشهد و خطه خراسان رضوی فراهم آورد، عنوان کرد: این ساختار تخصصی- مشورتی نیز در تلاش است تا با مشارکت‌جویی از فعالان و صاحبنظران این حوزه، بستر تسهیل فضای کسب و کار در صنعت گردشگری و چاره اندیشی برای مشکلات آن را فراهم آورد.

علیزاده قناد، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای پیشبرد اقدامات این کمیسیون، یادآور شد: در راستای تعیین و تدوین اهداف و برنامه های پیشنهادی در کمیسیون گردشگری اتاق، برای سال های 98 و 99، اهدافی پیشنهاد شده که با همفکری و نظرخواهی از اعضای کمیسیون، اهداف عملیاتی را مصوب و طبق برنامه و گام به گام دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در استان ما پتانسیل های گردشگری فراوانی وجود دارد و می توانیم علاوه بر حوزه توریسم زیارتی از ظرفیت های بخش های دیگر برای جذب و ارتقای ماندگاری گردشگران بهره مطلوبی بگیریم.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد عنوان کرد: اگر فعالان گردشگری به روز نشوند و رویکردهای ناکارآمد سنتی ادامه یابد؛ به تدریج حذف خواهیم شد، به روز بودن، همفکری و همگرایی باعث می شود تا مسیر پیگیری مطالبات هموار شود.

وی در ادامه به تشریح اهم برنامه‌های این کمیسیون پرداخت و از اعضا درخواست نمود تا دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون هر بخش مطرح کنند.

در ادامه مژگان ثابت تیموری، عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و نایب رئیس این کمیسیون ضمن تاکید بر هدف گذاری دقیق برنامه‌های این دوره از کمیسیون، همکاری هر چه بیشتر اعضا را برای تحقق این اهداف خواستارشد.

در بخشی از این نشست هر کدام از نمایندگان اصناف و فعالان حوزه گردشگری دیدگاه ها، دغدغه ها و پیشنهادات خود را پیرامون اهداف، برنامه ها و رویکردهای این کمیسیون بیان کردند. از جمله موارد مطرح شده، تأکید بر کاربردی بودن و عملیاتی بودن اهداف تعریف شده برای دوره جدید کمیسیون بود. همچنین پیشنهاد برگزاری برخی جلسات کمیسیون در دیگر استان ها به منظور برقراری ارتباط موثر با سایر خطه ها در بخش گردشگری مطرح شد.

این گزارش حاکیست؛ در ادامه هیات رئیسه این کمیسیون برای اعضا معرفی شدند. «علی اکبر علیزاده قناد» به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد، «مژگان ثابت تیموری» در جایگاه نایب رئیس و «سید محمدرضا هاشمی» نیز به عنوان دبیر، هدایت جلسات این کمیسیون را در دور جدید خواهند داشت.

اما در جمع بندی مباحث مطرح شده، «علیزاده قناد» بار دیگر تریبون را در اختیار گرفت و اظهار کرد: تمام مطالبات مطرح شده در این جلسه را پیگیری خواهیم کرد و پیشنهادات را نیز مدنظر داریم. برگزاری نشست‌های دور جدید کمیسیون، به صورت ماهیانه و با حضور نمایندگان تام الاختیار اصناف مرتبط گردشگری و صنایع دستی خواهد بود و تقاضای ما حضور مؤثر اعضای کمیسیون و مشارکت مطلوب آنان در جهت غنای محتوایی جلسات است.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی