سفیر قرقیزستان تاکید کرد: ضرورت افزایش پروازها از قرقیزستان به ایران

سفیر قرقیزستان تاکید کرد: ضرورت افزایش پروازها از قرقیزستان به ایران
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 01 ارديبهشت 1401

سفیر قرقیزستان تاکید کرد:

ضرورت افزایش پروازها از قرقیزستان به ایران

سفیر قرقیزستان گفت: اولویت‌های مختلفی برای ارتباط با خراسان رضوی د اریم که یکی از آنها گردشگری است. در زمینه گردشگری تاکید ما بر افزایش تعداد پروازها به ایران و به ویژه مشهد است؛ هر چه رفت و آمد مردم افزایش یابد و تعداد پروازها افزون گردد، روابط اقتصادی نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «تورداقون صدیق اف» در حاشیه نشست با رئیس اتاق بازرگانی ایران و مشهد و فعالان اقتصادی استان، درباره ظرفیت‌های ارتباط تجاری کشورش با خراسان رضوی گفت: قرقیزستان در زمینه های انرژی، نیرو، جهانگردی، حمل و نقل و ترانزیت و کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری دارد و اولویت ما در روابط دوجانبه در همین زمینه هاست.

وی از خراسان رضوی و مشهد به عنوان استان و کلانشهری با پتانسیل‌های بالا و ویژگی‌های مطلوب نام برد و افزود: در خردادماه امسال نمایشگاه ایران را در شهر بیشکک برگزار میکنیم و محصولات این کشور و به ویژه استان خراسان رضوی با هدف ارائه ظرفیت‌ها و امکانات این استان برای مردم قرقیزستان به نمایش گذارده خواهد شد.

سفیر قرقیزستان خاطرنشان کرد: در حین برگزاری نمایشگاه، شرایط برای دیدار مستقیم تجار قرقیزستان و خراسان رضوی فراهم میشود و دوطرف می‌توانند همتایان خود را بشناسند. این موضوع در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی نیز موثر خواهد بود.

سفیر قرقیزستان، حضورش در خراسان رضوی را بسیار مغتنم خواند و گفت: رویکرد ما در این رویدادها و نیز ملاقات با بخش خصوصی این استان، شناخت بیشتر یکدیگر و نیز اطلاع از ظرفیتها و امکانات موجود است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی و هدف غایی سفارت قرقیزستان در کنار اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این ملاقات‌ها، ایجاد شرایط مناسب برای مردم و تجار است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی