سفیر جمهوری اندونزی تاکید کرد: دو کشور ایران و اندونزی، زمینه های متعددی برای همکاری های مشترک دارند

سفیر جمهوری اندونزی تاکید کرد:  دو کشور ایران و اندونزی، زمینه های متعددی برای همکاری های مشترک دارند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 27 آبان 1400

سفیر جمهوری اندونزی تاکید کرد:

دو کشور ایران و اندونزی، زمینه های متعددی برای همکاری های مشترک دارند

سفیر جمهوری اندونزی در ایران گفت: سرمایه‌گذاری تاجران ایرانی در اندونزی دروازه‌ای برای ورود آن‌ها به اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) است که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. دو کشور دارای زمینه های متعددی برای همکاری و حتی سرمایه گذاری مشترک هستند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی، رونی پراستیو یولیانتورو در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: روابط دو جانبه‌ای که میان ایران و اندونزی برقرار است پتانسیل‌های زیادی را برای دو کشور فراهم کرده و امیدواریم این ظرفیت در آینده نیز تقویت شود.

وی افزود: هدف من از سفر به مشهد توسعه روابط ایران و اندونزی  خصوصا در زمینه‌های اقتصادی،گردشگری و صنعت حلال است. در پی گفتگوهایی که با اتاق بازرگانی خراسان رضوی داشته‌ایم، هردو کشور به دنبال  افزایش مبادلات اقتصادی میان تاجران ایرانی و اندونزیایی هستیم تا از این طریق قادر به شناخت وضعیت اقتصادی یکدیگر دست پیدا کنیم و تعاملات بهتر و بیشتری را رقم بزنیم.

سفیر جمهوری اندونزی در ایران خاطرنشان کرد: ایران و اندونزی از در بحث صنعت حلال وضعیت بسیار خوبی دارند و تاجران می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند. بنده معتقدم دو کشور می‌توانند همکاری‌شان در این زمینه را بسیار گسترده‌تر از قبل توسعه دهند. هرچند که درحال حاضر ویروس کرونا محدودیت‌هایی را برای سفر کردن تاجران به وجود آورده ‌است اما فعالان اقتصادی دو کشور قادر به تعامل با یکدیگر از طریق فضای مجازی و راهبردهای تجارت الکترونیک خواهند بود.معتقدیم تولیدات دو کشور می توانند مکمل بازار همدیگر باشد و در همین راستا باید زمینه بهتر و بیشتر برای شناخت بخش خصوصی دو کشور از طریق برگزاری وبینارهای مشترک، فراهم شود.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی