بیش از 30درصد شرکت های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند

بیش از 30درصد شرکت های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 03 ارديبهشت 1400

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

بیش از 30درصد شرکت های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند

 

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برنامه ریزی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های شرکت مدیریت صادرات در سالجاری خبر داد و گفت: همین حالا بیش از 30درصد شرکت های مدیریت صادرات، در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیتی مغتنم برای این خطه به شمار می‌آید.

محمدعلی امیرفخریان عنوان کرد: ﺷﺮﮐﺖهای EMC  ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع واﺳﻄﻪ ﻫﺎي ﺻﺎدراﺗﯽ هستند ﮐﻪ ﺑﺮاي ﮐﻤﮏ ﺑﻪ بنگاه های اقتصای، صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی در ﺟﻬﺖ ورود ﺑﻪ ﺑﺎزارﻫﺎي ﺟﻬﺎﻧﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎت آن ها، اﯾﻔﺎي ﻧﻘﺶ ﻣﯽ کنند.

وی ادامه داد: اﯾﻦ شرکت‌ها ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﯿﺎز خود ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻤﺎم و ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ از فعالیت‌های ﺻﺎدراﺗﯽ واحدهای متقاضی را بر عهده بگیرند.

وی خاطر نشان کرد با جدیت و نگاه ویژه ای که سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به موضوع توسعه صادرات دارد، حدود یک سوم شرکت های مدیریت صادرات کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون، مبحث شناسایی و پرورش EMCهای جدید در رشته ها و کشورهای مورد ضرورت، در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.

امیرفخریان تاکید کرد: نقش شرکت های EMC بسیار متفاوت از شرکت‌های ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ است. شرکت های بازرگانی ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﻣﺸﺘﺮي ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﯿﭻ ﺗﻌﻬﺪي ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻧﺪارﻧﺪ، در حالی که ﺗﻌﻬﺪ در ﻗﺒﺎل ﺣﻔﻆ راﺑﻄﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و مشتریان خارجی ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات بوده و این مجموعه‌ها را از ﺳﺎﯾﺮ واسطه های ﺗﺠﺎري ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

این مقام مسئول در ادامه صحبت خود متذکر شد: این شرکت ها به واسطه تخصص و تجربه خود خدمات ارزشمندی را به تولید کنندگان و صاحبان بنگاه های کوچک و متوسط ارائه می دهند. اقداماتی که مشتمل بر ایجاد تقاضا و پاسخگویی به تقاضای موجود در بازارهای بین المللی می شود.

وی یادآور شد: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺮاي ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺑﺎزارها ﻫﺪف، ﺗﻌﯿﯿﻦ ویژگی‌هاي ﮐﻤّﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺎزار هدف،  ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﻫﺮ و ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺮاي ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮزﻫﺎي ﻻزم، آﻣﻮزش ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ در ﻣﻮرد ﻧﺤﻮه ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺮ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺎص، ﺗﻬﯿﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارك ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ اﺧﺬ و شرکت در ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر، ﺗﻌﯿﯿﻦ دﻗﯿﻖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎي ﺑﯿﻤﻪ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ...، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره ﺑﺮاي ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاري ﻣﺤﺼﻮﻻت (ﮐﺎﻻ ﯾﺎ خدمات)، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻧﺒﺎرداري در ﺑﺎزار ﻫﺪف، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ اﻣﻮر ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ پرداخت‌ها و ﺗﻌﻬﺪات ﻃﺮﻓﯿﻦ به عهده شرکت های مدیریت صادرات و... از جمله خدمات این شرکت‌ها می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجوز شرکت های مدیریت صادرات بعد از تکمیل مدارک و با بررسی و تائید در کمیته استانی و با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت و توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و عملکرد آن‌ها نیز به‎طور مستمر توسط واحد مربوطه بررسی می شود و این امر، منجر به تمدید، یا ارتقای رتبه و یا سلب مجوز از آنان خواهد شد. علاقه‌مندان به بهره گیری از خدمات این گونه شرکت ها می‌توانند برای اطلاع از آخرین فهرست واحدهای دارای مجوز شرکت مدیریت صادرات به سامانه سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس  TPO.IR  مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 37011143 سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی تماس حاصل نمایند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی