ناظر گمرکات استان خراسان رضوی عنوان کرد: تلاش برای تسریع روند خروج کامیون ها از مرز دوغارون در مذاکره با افغانستان

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی عنوان کرد:  تلاش برای تسریع روند خروج کامیون ها از مرز دوغارون در مذاکره با افغانستان
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 18 دي 1399

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی عنوان کرد:

تلاش برای تسریع روند خروج کامیون ها از مرز دوغارون در مذاکره با افغانستان

 

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی گفت: در رایزنی با هیات اقتصادی هرات افغانستان، تلاش کردیم تا بحث خروج کامیون ها از مرز دوغارون را سامان داده و در این حوزه تسریع ایجاد نماییم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «امید جهانخواه» در حاشیه برگزاری کارگروه مشترک حمل و نقل (ذیل در چهارمین نشست کمیته مشترک اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات باستان افغانستان) به خبرنگار ما گفت: ساماندهی ترافیک موجود در دوغارون، مسئله‌ای است که نیازمند همکاری و تعامل مشترک طرفین می باشد. کشور افغانستان بایستی همکاری لازم را در خصوص ترخیص کالا انجام  دهد، در حال حاضر طرف افغان صرفا کامیون ها را پذیرش می کند اما تشریفات گمرکی آن را به روز بعد موکول می کند، لذا مطالبه ما این است که پذیرش کامیون و تشریفات گمرکی به صورت توامان و در اسرع وقت انجام بگیرد تا ترافیک موجود، رفع شود و خروج کامیون ها از مرز دوغارون و ورود آن ها به خاک أفغانستان سرعت بگیرد.

وی یادآور شد: با طرف افغان توافق کردیم تا تشریفات گمرکی 600 دستگاه کامیون در طول یک روز انجام بگیرد و به بیان دیگر در هر ساعت 60 دستگاه کامیون باید پذیرش شوند و همزمان نیز تشریفات گمرکی آنان انجام گیرد.

جهانخواه به مطالبات طرف مقابل نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تجار افغانستانی که وارد ایران می شوند، گواهی نامه بین المللی دارند و طرف افغانستانی تقاضا دارد که گواهی نامه آنان در ایران مورد پذیرش قرار گیرد، در این خصوص نیز مقرر گردید تا پیگیری های لازم توسط وزارت امور خارجه انجام پذیرد، چرا که این مبحث در حیطه اختیارات گمرک نبوده و ارتباطی با شرح وظایف این سازمان نداشت.

وی افزود: یکی دیگر مطالبات ما تامین زیرساخت های موجود در گمرک اسلام قلعه و فراهم سازی امکانات رفاهی برای رانندگان بود. علاوه بر این افزایش باسکول ها از دیگر مطالبات ما از کشور افغانستان بود که طرف افغان عنوان کرد در حال حاضر دو باسکول موجود را تجهیز خواهد کرد تا کار بهبود پیدا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که تعاملات دو کشور در بخش های مختلف به نتایج مطلوب و کاهش مشکلات بیانجامد.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی