برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان؛ از 30دیماه

برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان؛ از 30دیماه
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 12 دي 1399

با هدف معرفی توانمندی تولیدکنندگان و شرکت‌های ایرانی صورت می‌گیرد:

برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات افغانستان؛ از 30دیماه

 

ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، 30 دی ماه لغایت 3بهمن ماه امسال، با حضور شرکت‌های ایرانی در هرات افغانستان برپا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف شامل خدمات فنی ومهندسی، تاسیسات، ماشین آلات، مصالح ساختمانی، راه سازی، آب، برق، انرژی، مخابرات، چاپ و بسته بندی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی، فرش و لوازم خانگی، نساجی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و دیگر زمینه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود

وی افزود: در برپایی ششمین دوره از این نمایشگاه از همکاری استانداری خراسان رضوی و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی بهره گرفته‌ایم.

این مقام مسئول متذکر شد: برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی‌هایی با سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات، رایزن اقتصادی ایران در کابل و اتاق تجارت هرات صورت گرفته است. همچنین از طرف اتاق تجارت هرات و سفارت ایران در کابل، از تجار کشور افغانستان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

صیفی با تاکید بر اینکه، برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در داخل و خارج از کشور، نقش موثری در رشد صادرات غیرنفتی ایران دارد، خاطرنشان کرد: هر کشوری برای تجارت با دیگر کشورها و تداوم آن، نیازمند معرفی مزیت‌های صادراتی خود است و توجه به کالاهای دارای مزیت و کشورهای هدف آن‌ها درتجارت خارجی ، اولین گام برای پایه ریزی یک تجارت خارجی هدفمند و موفق است.

صیفی بار دیگر تاکید کرد: نمایشگاه‌های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه‌ریزان واحدهای تولیدی بوده و مکمل و راه حل مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود. هدف اصلی نمایشگاه، درواقع عرضه نمونه کالا و توانمندی‌های شرکت‌ها به مصرف کنندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و یا شرکای تجاری است تا بدین وسیله قراردادهای بلند مدت جهت صادرات مستقیم منعقد شود.

صیفی با اشاره به رشد مزیت تجاری میان ایران وافغانستان در چند سال اخیر، تصریح کرد: بسیاری از اقلام مورد نیاز افغانستان از طریق ایران تامین می‌شود و آن‌ها به دلایل متعدد به کالاهای ایرانی علاقه مند هستند. پتانسیل‌های موجود تجاری میان دو کشور موجب می‌شود که مشارکت در این نمایشگاه، فرصتی ارزشمند برای شرکت‌ها باشد تا حضور خود را در بازار افغانستان تثبیت کنند و فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی داشته باشند.

 

 

 

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی