9مطالبه عمده فعالان بخش حمل و نقل بین المللی

9مطالبه عمده فعالان بخش حمل و نقل بین المللی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 28 آذر 1398

در بیانیه پایانی اولين همايش ملي ترانزيت و حمل و نقل بين المللي در مسير توسعه اقتصادى تاکید شد:

9مطالبه عمده فعالان بخش حمل و نقل بین المللی

اولين همايش ملي ترانزيت و حمل و نقل بين المللي در مسير توسعه اقتصادى با قرائت بیانیه ای در 9بند، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ در بیانیه مشترک شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، که بانی برگزاری این مراسم بودند؛ بر ضرورت « تدوین نظام جامع و مدون ترانزیت تحت پوشش قانون و متولی خاص» تاکید شد.

در بند دوم این بیانیه، فعالان این بخش با توجه به تصریح معافیت شرکت های حمل ونقل بین المللی از مالیات عملکرد و ارزش افزوده، اجرای صحیح قانون و اعمال معافیت مالیاتی را خواستار شدند.

«عدم شمول مفاد ماده 38 قانون تامین اجتماعی برای شرکت های حمل و نقل بین المللی با توجه به نوع فعالیت»، «اجرای دقیق ماده 9 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و به حداقل رساندن ارزیابی فیزیکی و فک پلمب محمولات ترانزیت»، «تحقق ماده 20 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی و تاکید بر تکلیف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به حمایت مالی و اعتباری شرکت های حمل و نقل بین المللی ایرانی» و «حمایت از شرکت های حمل و نقل بین المللی در امر نوسازی و افزایش ناوگان ایرانی با تخصیص تسهیلات و معافیت های گمرکی» چهار مطالبه دیگر فعالان این بخش بود.

در این بیانیه همچنین بر «ایجاد دادگاه های تخصصی در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا» و « ارجاع پرونده های تخلفات شرکت های حمل ونقل بین المللی به داد گاه های عمومی و انقلاب به جای سازمان تعزیرات حکومتی» تاکید شد.

فعالان این بخش در پایان، خواستار همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی به منظور تربیت نیروهای متخصص و انجام پژوهش های علمی در زمینه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت شدند.

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی