برگزاری سمینار کاربردی جنبه های قانونی واردات انواع مواد غذایی به اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا

برگزاری سمینار کاربردی جنبه های قانونی واردات انواع مواد غذایی به اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا
نویسنده خبر : مدیر سایت تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 06 مهر 1395

رییس کمیسیون کشاورزی آب و صنایع تبدیلی اتاق مشهد عنوان کرد: یافتن راهکارهای عملی برای ارتقای سطح کیفیت تولیدات ایرانی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی

سمینار کاربردی " جنبه های قانونی واردات انواع مواد غذایی به اتحادیه اروپا، آمریکا، استرالیا از دیدگاه کنترل های کیفی با همکاری موسسه یوروفاین آلمان" توسط کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی و انجمن ارگانیک ایران  شعبه خراسان رضوی در تاریخ 6 مهرماه 1395 در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی با حضور جمع کثیری از علامقندان و متخصصان حوزه صنایع غذایی برگزار گردید.

در ابتدای سمینار علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی اتاق مشهد پس از عرض خیر مقدم و خوشامدگویی به حضار و اساتید برجسته موسسه یوروفاین با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت و کیفیت محصولات غذایی و دارویی به دلیل ارتباط مستقیم آنها با سلامت جامعه، تشکیل این سمینار را در راستای یافتن راهکارهای عملی برای ارتقای سطح کیفیت تولیدات ایرانی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی عنوان کرد و همکاری تولیدکنندگان ایرانی با آزمایشگاه های معتبر بین المللی را راهی برای افزایش استانداردهای محصولات ایرانی و زمینه حضور آنها در بازارهای جهانی دانست. به گفته او موسسه یوروفاین در حوزه کنترل کیفیت واردات و صادرات محصولات غذایی و دارویی، خوراک دام و طیور در بیشتر کشورهای دنیا فعال است و درحال حاضر آزمایشگاه های پیشرفته ای در هر پنج قاره تاسیس کرده و از این طریق خدمات خود را ارائه می دهد. وی تاکید کرد: بیشترین سرمایه گذاری های این موسسه در بخش تحقیقات صورت می گیرد و متناسب با آن قادر است در بازه زمانی کوتاه گزارش های تحلیلی خود را در مورد انواع مواد اولیه در بخش های غذایی و دارویی در اختیار متقاضی قرار دهد.

در ادامه سمینار شراره تاریمرادی نماینده موسسه یوروفاین به معرفی اسن موسسه و آزمایشگاه های تخصصی آن پرداخت و با بیان این نکته که برای انجام آزمایش ها زنجیره ای از تولید محصولات درنظر گرفته می شود، گفت: کارشناسان مجموعه، 130 هزار روش آزمایشی تعریف کرده اند و همین قابلیت نقطه تمایز این موسسه با سایر شرکت های فعال در این زمینه است. وی تاکید کرد: ایران از نظر تخصص و ظرفیت های کاری در این بخش نسبت به سایر کشورهای منطقه در سطح بهتری قرار دارد هرچند درحال حاضر برخی موانع بانکی و سرمایه گذاری وجود دارد که مانع تاسیس شعبه یوروفاین در ایران می شود. به گفته تاریمرادی موسسه یوروفاین، بعد از مطالعات بسیار به این نتیجه رسید که باید شعبه ای در ایران داشته باشد و امروز این پروژه در حال بررسی است.

در ادامه جلسه دکتر Werner Nader به موضوع  آلاینده ها و دلایل مضر بودن آنها برای سلامتی پرداخت. در ادامه آقای Joerg Lickfett مبحث آنالیز ویتامین ها و ایمنی غذایی فرآورده های چای، ادویه، مغزهای خوراکی و خشکبار را بیان نمود.

در ادامه و در بخش پایانی سمینار با توجه به جایگاه ویژه محصولات ارگانیک در دنیای امروز جایگاه محصولات ارگانیک در اتحادیه اروپا، توسعه صادرات محصولات ارگانیک ایران به اتحادیه اروپا، اصالت سنجی و ردیابی از طریق آنالیز DNA درمواد غذایی، تشخیص محصولات تراریخته GMO و ویژگی های محصولات حلال موضوعاتی بودند که در بحث های کارشناسی توسط دکتر Werner Nader و سایر نمایندگان موسسه یوروفاین مورد بررسی قرار گرفت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی