فعالان اقتصادی باید ثمره دانش و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی را برای توسعه اقتصادی کشور به کار بگیرند

فعالان اقتصادی باید ثمره دانش و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی را برای توسعه اقتصادی کشور به کار بگیرند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 20 آذر 1398

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق مشهد:
فعالان اقتصادی باید ثمره دانش و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی را برای توسعه اقتصادی کشور به کار بگیرند

رئیس و دبیر کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از دو مجموعه هلدینگ گرین وب و اکوسیستم سلامت الکترونیک ایران (همراه دکتر) بازدید کردند و در جریان فعالیت های دانش بنیان و ظرفیت های این شرکت ها قرار گرفتند.

رضا حمیدی رئیس این کمیسیون پس از بازدید و کسب اطلاع از اقدامات نوآورانه شرکت دانش بنیان گرین وب، در دیدار با جمعی از مدیران آن مجموعه گفت:ظرفیتی که در این ساختارها فراهم آمده، به اشتغال جمع بزرگی از تحصیلکردگان دانشگاهی در حوزه های مختلف منجر شده است و این بسیار ارزشمند است.

وی از مدیران اکوسیستم سلامت الکترونیک ایران و شرکت گرین وب درخواست کرد تا امکانات و توانمندی‌های خود را به انحاء مختلف به مدیران صنعتی و فعالان اقتصادی منتقل نمایند.

حمیدی گفت: اگر مدیران اقتصادی بتوانند حتی ده درصد دانش خود را در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتقا دهند، می توانند با درک بهتر از فضای مجازی به کسب و کارشان رونق بیشتری ببخشند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق مشهد بیان کرد: فعالان اقتصادی و صنعتگران باید در مسیر خدمت رسانی به جامعه گام بردارند و ثمره دانش و توان کاری شرکت های دانش بنیان ایرانی را برای توسعه بهتر اقتصادی و فرهنگی شهر و استان و کشورمان به کار بگیرند.

اما دکتر احمد دستجردی، پزشک و مبتکر اکوسیستم سلامت الکترونیک نیز که در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی را در حوزه توریسم درمانی و ساخت ابزارهای پزشکی مدرن صورت داده، در تشریح اهداف و اقدامات صورت گرفته در این مرکز، بیان کرد: با توجه به اینکه آینده خدمات پزشکی در دنیا به صورت تله‌مدیسن خواهد بود، ساخت کیوسک سلامت در دستور کار ما قرار گرفته است. در چارچوب این طرح، با ارسال تمامی ابزارهای معاینه مانند دستگاه اندازه گیری فشارخون، ضربان قلب، دمای بدن، اکسیژن خون، نوار قلب، سنجش میزان قند خون و حتی ابزارهای معاینه چشم و گوش و پوست و انجام سونوگرافی از راه دور در کیوسک تله مدیسن، خدمات پزشکی را در روستاها و مناطق کم برخوردار شهری، آمبولانس ها، شهرک های صنعتی و کارگاه های خارج از شهر، ایستگاه های قطار و در طول مسیر حمل و نقل ریلی، سازمانها و ادارات بزرگ و هتل ها و برج های مسکونی به نیازمندان خدمات پزشکی ارائه می دهیم.

وی متذکر شد: با استفاده از امکانات سلامت مبتنی بر موبایل، پزشک می تواند با استفاده از ابزارهای معاینه آنلاین که به بیمار متصل می شود، شاخص های سلامتی او را از راه دور کنترل کند و درصورت لزوم درمان و تجویز دارو را انجام دهد. در این سیستم پزشک می تواند از راه دور با بیمارش مشاوره صوتی و تصویری برقرار و او را معاینه کند و از داروهای درحال مصرف یا مصرف شده بیمارش را آگاه شود.

دستجردی خاطر نشان کرد: اطلاعات سلامتی بیمار در یک پرونده الکترونیکی به صورت جامع در اختیار پزشک قرار می گیرد و دستور انجام آزمایشات، تصویربرداری و غیره به صورت آنلاین برای بیمار ارسال می گردد. پزشک حتی می تواند نسخه الکترونیک بیمار را به تلفن همراه او ارسال نماید و در هرزمان و هرمکان با بیمارش در ارتباط باشد.

سیدحسن هاشمی، رئیس هیئت مدیره هلدینگ گرین وب نیز در این دیدار بیان کرد: با تأمین زیرساخت های مناسب در کشور، فرصت های بسیار خوب و متنوعی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی وجود دارد. علی رغم وجود تحریم های اقتصادی، گرین وب توانسته با افزایش دانش و تقویت توان تخصصی همکارانش، علاوه بر صادرات نرم افزار حتی به کشورهای توسعه یافته، بسیاری از نیازهای کسب و کارهای موجود در حوزه های مختلف تولیدی، بازرگانی، آموزشی، صنفی، هنری، تبلیغاتی و موارد مشابه را برآورده سازد.

ناصر صادقی دبیر کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق مشهد نیز در این دیدار، برقراری ارتباط میان فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان و همچنین آشنا کردن فعالان این بخش با ظرفیت های نوین علمی به ویژه در فضای اقتصاد دیجیتال را یکی از مأموریت های کمیسیون مسئولیت های اجتماعی برشمرد و گفت: اگر مدیران بنگاه های اقتصادی نتوانند کسب و کار خود را با اقتضائات علمی و فنی روز هماهنگ کنند، در آینده ای که نوع روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با دنیا متحول شود، فرصت ها و منافع فراوانی را از دست خواهند داد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی