سفیر ایران در تاجیکستان: نمایشگاه کالاهای ایرانی در کشور تاجیکستان، مجالی برای توسعه حضور در بازار این کشور است

سفیر ایران در تاجیکستان:  نمایشگاه کالاهای ایرانی در کشور تاجیکستان، مجالی برای توسعه حضور در بازار این کشور است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 08 آبان 1398

سفیر ایران در تاجیکستان:

نمایشگاه کالاهای ایرانی در کشور تاجیکستان، مجالی برای توسعه حضور در بازار این کشور است

 

سفیر ایران در تاجیکستان گفت: مجوز برپایی نمایشگاه اختصاصی کالای ایرانی در کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه صادر شد و ایران تنها کشوری بود که موفق به اخذ این امتیاز گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمدتقی صابری» در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: برپایی این نمایشگاه به درخواست خراسان رضوی انجام گرفت اما با توجه به اهمیت آن، ضرورت دارد تا از ظرفیت دیگر استان ها نیز برای مشارکت در برگزاری این رویداد مهم بهره گرفته شود. در واقع این نمایشگاه مجالی برای توسعه حضور ایران در بازار این کشور است.

وی گوشه چشمی به مشترکات زبانی، فرهنگی، دینی و نژادی دو ملت داشت و تاکید کرد: اشتراکات مذکور بستر توسعه تعاملات را فراهم آورده است. البته که راهبرد جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط و همکاری ها با کشورهای همسایه و از جمله آن کشور تاجیکستان است. سفر مقامات بلندپایه سیاسی دو کشور در ماه های گذشته نیز حکایت از تمایل طرفین بر ارتقای تعاملات دارد.

وی یکی از نمودهای رشد روابط دو کشور را برپایی نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی دانست و توضیح داد: باید توجه داشته باشیم که شرایط تاجیکستان اقتصادی تاجیکستان در حال تغییر است و این کشور در حال گذار از اقتصاد سنتی به مدرن می باشد پس برنامه روابط اقتصادی ما با این کشور نیز باید مبتنی بر این مهم تعریف شود، آن ها مایل به همکاری با ایران برای توسعه زیرساخت های صنعتی خود هستند. طبیعتا رقبا نیز مشتاق حضور در عرصه های اقتصادی این کشور و سهم گرفتن از بازار آن هستند.

صابری تاکید کرد: با توجه به تغییر در سیاست های اقتصادی تاجیکستان، محصولاتی که در نمایشگاه اختصاصی ایران عرضه می شوند نیز باید با این روند قرابت داشته باشند. از این منظر، دستاوردهایی که ایران به لحاظ خودکفایی اقتصادی و در محور تقویت اقتصاد مقاومتی خود داشته، می تواند نمود خوبی داشته باشد.

این مقام دیپلمات خاطر نشان کرد: خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد حل مشکل روادید برای شرکت‌های ایرانی فعال در تاجیکستان بودیم. از سوی دیگر تاجیکستان تمایل خود را برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت خدمات فنی و مهندسی ایران نشان داده و این موضوع به اتکای مهارت و توان بالای مهندسان و شرکت های ایرانی فعال در این بخش رقم خورده است.

وی با اذعان به وجود بعضی مشکلات در تعاملات تجاری با کشور مذکور، گفت: از فعالان اقتصادی می خواهیم تا مشکلات خود را از طریق اتاق بازرگانی با ما در میان بگذارند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی