رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد خبر داد: برگزاری نشست مشترک ایران و ازبکستان در زمینه حمل و نقل

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد خبر داد: برگزاری نشست مشترک ایران و ازبکستان در زمینه حمل و نقل
نویسنده خبر : گروه دوگان تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 26 ارديبهشت 1395

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد از برگزاری نشست مشترک ایران و ازبکستان در زمینه حمل و نقل در تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد: اولین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت در سال جاری با دستور کار بررسی موضوع صادرات ریلی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.
در این جلسه زمانیان، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی "اقدام و عمل" اظهار کرد: اقدام و عمل باید از سوی دولتی‌ها صورت گیرد، چرا که انتظار ما در بخش خصوصی این بوده که دولت از سخت‌گیری‌ها و قوانین دست و پاگیر بپرهیزد و درکنار بخش خصوصی قرار گیرد.
وی ادامه داد: ایجاد تعامل بین دولت و بخش حمل و نقل بین المللی گامی در جهت تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد از برگزاری نشست مشترک ایران و ازبکستان در زمینه حمل و نقل در تاریخ 8 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: حمل و نقل بین المللی ایران در زمینه‌ی ریلی و جاده تردد بسیاری در کشور ازبکستان دارد و با توجه به اینکه مشکلات حمل و نقلی ایران با این کشور بسیار است، بنابراین نشست مشترک ایران و ازبکستان در زمینه حمل و نقل از تاریخ 8 تا 11 اردیبهشت ماه سال جاری در تاشکن برگزار خواهد شد.
زمانیان با بیان اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نمایندگان سازمان بنادر ، ادراه راه آهن و از بخش خصوصی انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در این نشست حضور خواهند داشت. اضافه کرد: بررسی مشکلات فرا روی بین دو کشور در زمینه حمل و نقل از جمله اهداف برگزار ی نشست مشترک ایران و ازبکستان بوده، که امیدواریم مشکلات حمل و نقل دو کشور روان و کاهشی در هزینه ها و زمان شرکت های این حوزه ایجاد شود.

وی از رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی توسط گمرک خبر داد و گفت: گمرک قصد دارد با شناسایی شرکت های منظم در حوزه حمل و نقل بین المللی، تسهیلات ویژه برای آنان در نظر گیرد به همین منظور انجمن حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی نظرات کارشناسی شده خود را بنا به درخواست گمرک در زمینه رتبه بندی ارائه خواهد کرد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد افزود: رتبه‌بندی شرکت های حمل و نقل بین المللی می‌تواند، بسیار سودمند باشد به شرط آن که تسهیلات در نظر گرفته شده برای شرکت‌های منتخب فراهم شود.
زمانیان با اشاره به اینکه در خراسان رضوی 240 شرکت حمل و نقل بین المللی مجوز دارند، ابراز کرد: افزایش مجوز شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی موجب رقابت ناسالم، بی نظمی، عدم رعایت قوانین و مقررات خواهد شد.
وی بیان کرد: ارائه مجوز شرکت‌های حمل و نقلی براساس آزمون سبب افزایش و ناکارایی شرکت‌ها شده و که این امر باید اصلاح و اخذ مجوز مشروط بر توانمندی، آگاهی از قوانین و سابقه‌ای مدیریتی باشد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد با بیان اینکه در پسا برجام فعالیت‌های حوزه حمل و نقل بین المللی افرایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد: شناسایی مشکلات حمل و نقل و ترانزیت استان، دسته‌بندی و پیگیری جهت حل آن‌ها از جمله اهداف کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد در سال 95 است.
حقانی،عضو کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد با اشاره به ماده 2 آیین نامه اتاق بازرگانی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کمیسیون‌ها هسته های تحصصی – مشورتی اتاق هستند، لذا شناساندن و شناسایی، آگاه شدن و تحلیل آخرین گزارشات و تحقیقات در حوزه حمل و نقل موجود در کشور از وظایف مهم کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت است.
وی با اشاره به اهداف کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق مشهد در سال 95 بیان کرد: براساس ماده 2 بررسی راه‌های ارتباطات مستقیم با مراکز پژوهشی معتبر کشور در حوزه حمل و نقل جهت دریافت آخرین تحقیقات و گزارشات موجود در این حوزه به منظور پایش و تحلیل گزارشات مستند، معرفی و گسترش فرهنگی و آگاهی اعضا اتاق با حوزه مربوطه (برگزاری کلاس های آموزشی، برپایی همایش و سمینار) و همکاری به منظور تحرک هر چه بیشتر مرکز تحقیقاتی اتاق بازرگانی در حوزه حمل و نقل از جمله اهداف کمیسیون برای سال 95 می تواند، باشد.
حقانی گفت: کمیسیون می‌تواند به فعالیت‌های نظیر بررسی مشکلات و شناخت موانع موجود و رفع آنها، برگزاری جلسات تخصصی در حوزه حمل و نقل توسط کارشناسان مجرب خارج از کمیسیون نظیر مناطق آزاد، سازمان هواپیمایی کشور، راه آهن، بررسی قوانین مخل و موجود در حوزه قاچاق کالا و ارز، راه اندازی کارگروه ترانزیت جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه آخرین اخبار، گزارشات در خصوص محورهای ترانزیتی و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز اینترنتی در حوزه حمل و نقل نیز بپردازد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی