ایجاد زنجیره تعاملات اقتصادی میان ایران و اوکراین، در چارچوب توسعه تعاملات استانی

ایجاد زنجیره تعاملات اقتصادی میان ایران و اوکراین، در چارچوب توسعه تعاملات استانی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 11 خرداد 1398

سفیر اوکراین در ایران تاکید کرد:

ایجاد زنجیره تعاملات اقتصادی میان ایران و اوکراین، در چارچوب توسعه تعاملات استانی

سفیر اوکراین در ایران گفت: تلاش ما در مسیر توسعه مناسبات اقتصادی، بر برقراری روابط منطقه ای و ایجاد پیوند میان استان های دو کشور است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ سرگئی بوردیلیاک در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: بر این باوریم که به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور، می توان مراکز و ظرفیت های مشترکی را ایجاد کرد تا در چارچوب آن ها، شرکت‌های اوکراینی و ایرانی بتوانند با یکدیگر مرتبط شده و ضمن احصاء نیازهای همدیگر به ایجاد زنجیره تعاملات اقتصادی میان دو کشور(که رفع نیازهای طرفین را در بر خواهد داشت) کمک کنند.

وی تشریح کرد: ایجاد خانه مشترک تجاری یکی از این پیشنهادات بود. براین اساس، مراکز مذکور در دو کشور ایجاد شده و شرکت های استانی و منطقه ای با آن ها مرتبط می شوند و مبادلات در قالب این ساز و کار، تسهیل می گردد.

سفیر اوکراین در ایران متذکر شد: البته که در مسیر توسعه چنین روابطی باید شرایط موجود و محدودیت ها نیز مدنظر باشد.

بوردیلیاک تاکید کرد: در دوره تحریم های گذشته، در ارتباط میان اوکراین و ایران رخنه ای به وجود نیامد و چه بسا که روابط دو کشور در این سال ها توسعه یافت و به این روند توسعه ای همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: من هیچ مانعی بر سر روابط دو کشور نمی بینم و معتقدم که بعضی تعاملات ما باید در بخش های مختلف ارتقا پیدا کند. البته که در این مسیر، قوانین بین المللی موجود نیز باید مدنظر باشد.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی