رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد: اتاق بازرگانی در حوزه عملیاتی مدیریت آب، پیشرو و اثرگذار بوده است

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد:  اتاق بازرگانی در حوزه عملیاتی مدیریت آب، پیشرو و اثرگذار بوده است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 12 دي 1397

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد:

اتاق بازرگانی در حوزه عملیاتی مدیریت آب، پیشرو و اثرگذار بوده است

 

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد گفت: اتاق بازرگانی در عملیاتی کردن مدیریت آب نقشی مثبت، موثر و پیشرو داشته است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، علی شریعتی مقدم که به عنوان میزبان و اولین سخنران در همایش ملی «مدیریت آب در شرق کشور» سخن می گفت، با اشاره به پیگیری جدی بحث آب در اتاق ایران اظهار کرد: موضوع آب به عنوان یک اولویت برای ما مطرح است و پیوند آب با مسئولیت اجتماعی اتاق و پیوند آن با موضوع اقتصاد به خوبی نهادینه شده و امروز می بینیم اتاق چگونه نقشی محوری در مورد آب را در سطح ملی پیش برده؛ با این حال هنوز هم در این بخش کارهای زیادی برای عملیاتی شدن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این همایش را هر دو یا سه ماه تکرار خواهیم کرد تا وارد موضوعات عملیاتی این حوزه نیز بشویم، افزود: اتاق بازرگانی برای ورود به این مباحث خطیر به ویژه در عرصه عملیاتی مدیریت آب داوطلب است و منافع بخش کشاورزی طبق قانون بهبود محیط کسب و کار به صورت کلان در این تشکل پیگیری می‌شود. از سویی برای اجرا و عملیاتی شدن برنامه‌ ها در کاهش مصرف آب، باید حوزه جغرافیایی مدیریت آن مشخص باشد و حوزه استان های خراسان در این زمینه در شرایط حساسی دارد.

 

شریعتی مقدم یادآور شد: دفتر کشاورزی و کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد آماده دریافت نظرات و طرح های عملیاتی و پیگیری آن ها هستند؛ کما اینکه تاکنون در فضای کمیسیون مطالبی در این خصوص بیان و پیگیری شده و از فضاهای شورای گفتگو در سطح ملی و استان هم برای پیگیری این امور استفاده شده است.

وی با اشاره به اهمیت و پیوند بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی با اقتصاد، گفت: باید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی صورت بگیرد، سهم تسهیلات این بخش بسیار ناچیز است و برای تغییر و تحول در این بخش علاوه بر کارهای خوبی که در سال های اخیر انجام شده، نیاز به یک نقطه عطف داریم؛ ما امروز هم از نظر کار علمی در دنیا عقب هستیم و هم سرمایه گذاری به طوری که نسبت سرمایه گذاری و تسهیلات دهی به بخش کشاورزی به برخی بخش ها از جمله خدمات بسیار پایین و کم است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد با تاکید بر اینکه کار در حوزه آب باید عالمانه تر شود، تصریح کرد: باید با حفظ ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی استان بتوانیم مصرف آب را به نصف کاهش دهیم و به توانایی در انجام این کار اعتقاد داریم و باید این برنامه را پیگیری کنیم؛ محصولات کم آب بری چون پسته و زعفران هم باید با آبیاری نوین تولید شوند و با بالا بردن سطح زیر کشت محصولات مختلف، منابع آبی کاهش نیابد و با همین روند محصول بیشتری تولید گردد.

وی به موضوع آب مجازی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعاتی که در روابط دیپلماتیک باید پیگیری شود، اشاره و اظهار کرد: در این راستا، از سازمان توسعه تجارت خواسته ایم میزان مبادله آب مجازی را استخراج کند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی