چالش «زعفران»، ناشناخته بودن آن است

چالش «زعفران»، ناشناخته بودن آن است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 11 آذر 1397

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد:

چالش «زعفران»، ناشناخته بودن آن است

 رییس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد گفت: بزرگترین مشکل زعفران ایران ناشناخته بودن آن در بازار مصرف جهانی است. اگر ما در راستای معرفی زعفران بیش از گذشته فعالیت کنیم، مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی علی شریعتی‌مقدم در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون های کشاورزی، آب و صنایع تبدیلی و گردشگری اتاق خراسان رضوی در جمع خبرنگاران در خصوص همکاری‌های ایران با اسپانیا در حوزه کشاورزی اظهار کرد: اخیرا جلسه کمیسیون اروپایی در بخش کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد؛ به طوریکه توسعه همکاری در بخش‌های کشاورزی میان ایران و اتحادیه اروپا در اولویت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما در اتاق بازرگانی خراسان رضوی از سفیر اسپانیا دعوت کردیم تا در زمینه ارتقای تکنولوژی در بخش‌های کشاورزی، سرمایه‌گذاری، گلخانه‌ها، صرفه‌جویی در آب و اگروتوریسم (گردشگری کشاورزی) بتوانیم از همکاری و تجربه متقابل به ویژه تجارب موجود در اروپا و اسپانیا، استفاده بالا و بیشتری کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و آب و صنایع تبدیلی  اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: ایران تولیدکننده ۹۶ درصد زعفران جهان است اما شرکت‌های اسپانیایی سابقه صد ساله در این عرصه دارند و این درحالیست که در ایران، آغاز فعالیت تجاری و برندینگ در موضوع زعفران به حدود ۳۰ سال برمی گردد و بیشترین سرمایه‌گذاری نیز توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به مزیت‌های محصول زعفران گفت: با توجه به نیاز کم آبی و مزیت‌های چند جانبه محصول زعفران، به دنبال آن هستیم تا از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد روستایی، حمایت از بخش‌های پایین دست کشاورزی و خرده مالکی استفاده کنیم. به همین منظور تلاش داریم برای تولید ارگانیک زعفران، تعاملاتی با کشور اسپانیا داشته باشیم.

شریعتی مقدم خاطر نشان کرد: از طرف دیگر، باید توجه بیشتری به ایجاد زنجیره‌های ارزش و محصولات جانبی از زعفران در ایران صورت بگیرد و در این بخش نیز باید همکاری هایی میان ایران و اروپا و ایران و اسپانیا برای تولید محصولات جدید غذایی، دارویی و اجرای رخدادهای مختلف فرهنگی و اقتصادی شکل بگیرد تا این محصول بیشتر شناخته شود. اگر ما در معرفی زعفران بیش از گذشته فعالیت کنیم، مشکلات این حوزه کاهش خواهد یافت.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی