سفیر اسپانیا در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق مشهد: گسترش تعاملات گردشگری دو کشور در گروی اصلاح زیرساخت‌های صنعت توریسم در ایران

سفیر اسپانیا در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق مشهد:  گسترش تعاملات گردشگری دو کشور در گروی اصلاح زیرساخت‌های صنعت توریسم در ایران
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 11 آذر 1397

سفیر اسپانیا در دیدار با عضو هیات رئیسه اتاق مشهد:

گسترش تعاملات گردشگری دو کشور در گروی اصلاح زیرساخت‌های صنعت توریسم در ایران

 

 راه های گسترش و توسعه مبادلات و مناسبات تجاری کشور اسپانیا با استان خراسان رضوی در دیدار سفیر این کشور با عضو هیات رئیسه اتاق مشهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در این دیدار، توکلی زاده عضو هیات رئیسه اتاق مشهد در مورد لزوم گسترش روابط دو کشور ایران و اسپانیا در حوزه گردشگری و کشاورزی تاکید کرد و در ادامه از ظرفیت‌های خراسان رضوی در هر دو این بخش ها سخن به میان آورد و گفت: زعفران گل سرسبد محصولات کشاورزی این خطه به شمار می آید و به بخش خصوصی استان آمادگی دارد تا با توجه به سابقه و پیشینه این محصول در اسپانیا، فعالیت ها و همکاری های بیشتری، به ویژه در بخش تکنولوژی های نو، با یکدیگر داشته باشیم. وی همچنین به زمینه‌های موجود در تولید محصولات و کشت های گلخانه ای در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود : ظرفیت و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های اسپانیایی در این زمینه وجود دارد و ما می‌توانیم در تولید محصولات باغی و میوه ای با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

 عضو هیات رئیسه اتاق مشهد همچنین با اشاره به توسعه مطلوب صنعت توریسم در اسپانیا به واسطه شرایط جغرافیایی این کشور و همچنین وجود مراکز تاریخی و باستانی در شهرهایی نظیر والنسیا و مادرید، گفت: ما نیز در ایران توانمندی‌ها و قابلیت های زیادی در حوزه گردشگری داریم که می توانند بستر حضور پُررنگتر گردشگران از اقصی نقاط جهان را فراهم آورند.

 وی وجود آثار ارزشمند تاریخی و معماری در شهرهایی مثل یزد، اصفهان و شیراز و مراکز تفریحی در سواحل دریای خزر و خلیج فارس را مصادیقی از این ظرفیت ها دانست و تاکید نمود: جغرافیای گسترده خراسان قدیم که مناطقی از ایران، ازبکستان، تاجیکستان و هرات افغانستان را در برمی گیرد، می تواند به قطبی مهم برای گردشگری در این منطقه تبدیل شود و پتانسیل های آن باید به سرمایه گذاران معرفی شود.

توکلی‌زاده از شرکت ها و مراکز گردشگری در اسپانیا که متولی برگزاری تورها هستند دعوت کرد تا ضمن سفر به ایران، تمرکز بیشتری بر این جغرافیا داشته باشند.   

در ادامه این دیدار ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در ایران ضمن تشکر از دفتر نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق كشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برای برگزاری و میزبانی این دیدار، به توانمندی ها و ظرفیت های مختلف اسپانیا به ویژه در زمینه محصولات کشاورزی و زعفران پرداخت و گفت: درخواست ما نیز ارتقای سطح مبادلات تجاری و رشد تعاملات در حوزه گردشگری است. البته گسترش روابط گردشگری دو کشور در گروی اصلاح و تقویت زیرساخت‌های صنعت توریسم در ایران است. در حال حاضر اغلب گردشگران اسپانیایی که به ایران سفر می کنند؛ در سه شهر یزد ، اصفهان و شیراز حضور می یابند و دیگر فرصت و مجالی برای حضور در شرق کشور و خطه خراسان رضوی باقی نمی ماند. برنامه ریزی ها باید در این بخش اصلاح شود تا خراسان به عنوان قطب زعفران ایران مورد توجه سرمایه‌گذاران و گردشگران اسپانیایی قرار بگیرد.

 سفیر اسپانیا در ادامه این جلسه با اشاره به سرمایه گذاری برخی شرکت‌های اسپانیایی در حوزه ساخت هتل در مشهد و کیش افزود: اگر برنامه ریزی هدفمندی برای حضور توریست های خارجی در نقاط مختلف ایران و به ویژه در مشهد انجام بگیرد، مطمئنا برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک نیز زمینه مناسبی فراهم خواهد آمد.

سفیر اسپانیا از آمادگی کشور متبوعش برای سرمایه‌گذاری در خصوص انتقال تکنولوژی های جدید به ویژه در بخش محصولات کشاورزی و باغی سخن گفت و متذکر شد: اگر مشکلات بانکی و سرمایه گذاری در ایران برطرف شود، می‌توانیم در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

در ابتدای این دیدار علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و آب اتاق مشهد ضمن خیرمقدم به سفیر اسپانیا، بر توانمندی ها و ظرفیت های خراسان رضوی در تولید زعفران تاکید کرد و گفت: همین امر باعث شده تا این خطه به قطب تولید این محصول در کشورمان تبدیل شود. همچنین شورای ملی زعفران در استان مرکز تصمیم گیری و سیاستگذاری در مورد زعفران است و بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا سطح مبادلات تجاری در این حوزه را گسترش دهد.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی