ظرفیت‌های مهم ‌ایران و پاکستان ‌باعث رشد و توسعه مناسبات است

ظرفیت‌های مهم ‌ایران و پاکستان ‌باعث رشد و توسعه مناسبات است
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : شنبه ، 27 مرداد 1397

سر کنسول  جمهوری اسلامی ایران در لاهه پاکستان که به منظور بررسی ظرفیت های اقتصادی ایران و  پاکستان به مشهد امده بود با مدیر بین الملل اتاق مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  روابط عمومی اتاق مشهد در این دیدار مدیر بین المل اتاق مشهد از آمادگی کشورمان برای افزایش و ارتقاء تعاملات با پاکستان در حوزه‌های اقتصادی و تجاری خبر داد و گفت: ظرفیت‌های مهم دو کشور ‌ایران و پاکستان ‌تعیین‌کننده و باعث رشد و توسعه مناسبات است.

فرشید منوچهری افزود:کشور پاکستان یکی از مهم ترین همسایگان ایران به شکار می رود و از طرفی جمعیت زیاد این کشور نوید بخش بازار بزرگی است که در پاکستان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه از دیگر عواملی که می توانند به روابط بهتر ایران و پاکستان کمک کنند اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور است ادامه داد: به خصوص که ایران و پاکستان دارای دین و تمدنی مشابه بوده و پتانسیل بالایی برای بهبود روابط با یکدیگر را دارند.

وی یاد آور شد:با این وجود علیرغم روابط دوستانه سیاسی و همسایگی مسالمت آمیزی که بین دو کشور وجود دارد اما متاسفانه روابط تجاری بین دو کشور چندان قوی نیست و با اینکه پاکستان یک کشور عمدتا وارد کننده است شاهد حضور بسیار جزیی محصولات ایرانی در این کشور هستیم.

وی یکی از دغدغه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور را فرسودگی بخش ریلی کشور پاکستان عنوان کرد و گفت :ناوگان ایران اماده است از طریق زاهدان واز طریق کشورهای سی ای اس  به توسعه روابط ریلی آن کشور کمک کند.

برقراری خط اتوبوس رانی بین مشهد و لاهور برای حمل مسافر،سنتی بودن تجارت در پاکستان،مشکلات بانکی از دیگر مسایلی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت و بر حل این مشکلات تاکید گردید.

سر کنسول جدید ایران در لاهور نیز  اظهار امیدواری کرد تعامل و گفت‌و‌گوهای دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری بتواند موجب افزایش تعاملات دو کشور باشد.

 

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی