بازدید علمی کمیته دانشجویی کمیسیون خدمات مهندسی اتاق مشهد از یک مجموعه صنعتی

بازدید علمی کمیته دانشجویی کمیسیون خدمات مهندسی اتاق مشهد از یک مجموعه صنعتی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 19 آبان 1400

بازدید علمی کمیته دانشجویی کمیسیون خدمات مهندسی اتاق مشهد از یک مجموعه صنعتی

 

علمی کمیته دانشجویی کمیسیون خدمات فنی،مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی، در نخستین بازدید علمی خود سری به واحد صنعتی چسب «سامد»، یکی از مراکز تولیدی موفق استاد در عرصه تحقیق و توسعه زدند و از ظرفیت‌هایی که در این مجموعه برای تولید مبتنی بر دانش و توسعه فراهم آمده، بازدید نمودند.

 «محسن خنداندل»، رئیس این کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران پارلمان بخش خصوصی استان در حاشیه این بازدید عنوان کرد: دانشجویان و نسل جوان امروز به واسطه شرایط موجود کشور، اغلب دارای انگیزه‌ کم و دغدغه‌های جدی نسبت به آینده هستند. همین مسئله نیز باعث شده تا آمار مهاجرت رو به فزونی بگذارد.

وی بر اهمیت انگیزه‌سازی برای نسل جوان تاکید کرد و متذکر شد: برای عمل به وظایف مدنی و اخلاقی خود باید شرایطی را برای نسل نو فراهم کنیم تا جوانان بتوانند در کشور خودشان شکوفا شوند.

حسین محمودی، بنیانگذار مجموعه تولیدی «سامد» نیز در این دیدار دوستانه به سوابق ایجاد این مجموعه تولیدی اشاره کرد و گفت: 44 سال پیش هنگامی که مجموعه «سامد» راه اندازی شد، امکانات زیادی در دسترس نبود و مشکلات و سختی ها بسیاری را برای شکل‌گیری این مجموعه، توسعه آن و ایجاد اشتغال مولد، انجام گرفت. در حال حاضر مجموعه سامد بیش از 250 نفر کارمند و نیروی متخصص دارد که به صورت مستقیم با مجموعه در ارتباط هستند و بیش از 1000 نفر اشتغال غیرمستقیم نیز در ارتباط با این مرکز تولیدی می باشند.

وی اضافه کرد: میهن ما به حضور جوانان توانمند و با انگیزه برای تعالی و رشد نیاز دارد. آن ها باید در این آب و خاک بمانند و با دستان پُرتوان خود آینده این سرزمین را بسازند.

دکتر ظهوریان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این دیدار و بازدید عنوان کرد: در حال حاضر ارتباط موثر و هدفمندی فی مابین مجموعه چسب سامد مشهد و دانشجویان و نخبگان دانشگاه فردوسی وجود دارد و این ارتباطات با برگزاری این چنین بازدیدهایی قوی تر خواهد شد. امیدواریم که این ظرفیت برای سایر مراکز موفق صنعتی استان نیز فراهم آید.

وی اضافه کرد: اگر قرار بر مهاجرت باشد پس چگونه انتظار داشته باشیم تا کشور از بحران ها عبور کند این ما هستیم که باید میهنمان را با ایمان به اینکه آینده فرزندانمان در این آب و خاک رقم می خورد، بسازیم.

بیات، رئیس کمیته دانشجویی کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق مشهد نیز در این بازدید به تشریح اهداف و فعالیت های کمیته دانشجویی پرداخت و گفت: با این جنس بازدیدها، شبکه سازی و ارتباط سازی برای دانشجویان اتفاق خواهد افتاد، دانشجویان در رشته های مختلف هنگامی که از مجموعه های بزرگ و موفقی همچون سامد بازدید می کنند و بخش های مختلف این مجموعه را می بینند در وجودشان انگیزه‌ی کارآفرینی ایجاد می شود. ارتباط با بزرگان، کسب تجارب ایشان و پاسداشت تلاش های کارآفرینان استانمان، از اولویت های اصلی منشور اخلاقی کمیته دانشجویی است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی