صورتجلسه مورخ 1399/09/20

جلسه : 14

تاریخ جلسه : 99/09/20

چهاردهمین جلسه هیأت رئیسه اتاق با حضور آقایان مهندس شافعی ، محمودی، توکلی زاده و خانم سراج احمدی در ساعت 7:30 صبح روز پنجشنبه 20/09/99 در محل دفتر ریاست  محترم با تلاوت کلام ا... مجید آغاز گردید .

ابتدا ریاست محترم اتاق گزارشی از اهم مسائل اقتصادی روز ارائه و همچنین راجع به مرکز اقتصادی متعلق به ایران خودرو واقع در ترکمنستان در جهت واگذاری به اتاق ایران مطالبی عنوان نمودند  که پس از مذاکرات اعضاء محترم هیأت رئیسه جلسه وارد دستور کار شد و مطالب ذیل مورد تصویب قرار گرفت :

1- پیشنهاد شد آقای محمدنژاد رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان یا نماینده اتاق مشترک در جلساتی که در ارتباط با واگذاری ساختمان مرکز اقتصادی ایران خودرو واقع در ترکمنستان دراتاق ایران تشکیل می گردد در جهت ارائه نظرات نحوه واگذاری شرکت نماید .

2 – راجع به موضوع بودجه 1400 و بودجه استانی ، مقرر شد در جهت دفاع از بودجه استانی و تهیه برش سال 1400 کمیته ای با ریاست آقای توکلی زاده و دبیری آقای صفار و با مشارکت و همکاری فعالین بخش اقتصادی و دانشگاهیان تشکیل و مسئله بودجه استانی را بازبینی و مطالب به صورت پیشنهاد و گزارش به هیأت رئیسه ارائه گردد . در این جلسات از نظرات نمایندگان محترم مجلس هم بهره مند شوند .

3- موضوع سهم استان از سپرده های سیستم بانکی مطرح و از آنجاییکه  سهم استان در مصرف سپرده های بانکی پایین می باشد، پس از گفت و گو هیأت رئیسه و پیشنهادات مربوطه در جهت بررسی علت کاهش سهم استان از مصرف منابع بانکی مقرر گردید  آقای محمودی و با همکاری آقای لبافی پس از برگزاری جلسات با دبیرمحترم کانون شورای عالی بانک ها مطالب جمع آوری و در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی مطرح و تا نتیجه نهایی پیگیری شود .

4- چگونگی مشارکت استانی در تدوین برنامه هفتم توسعه که در دستور کار بود مطرح و با توجه به شروع فرآیند تدوین و ضرورت تهیه برش استانی برنامه هفتم توسعه بر مبنای قابلیت ها و ظرفیت های منطقه ای جهت ارائه به مقامات استان و کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مقرر شد شورای پژوهشی اتاق و با مسئولیت یکی از اعضاء محترم هیات رئیسه یا هیأت نمایندگان ضمن تشکیل جلسات و انجام مطالعات و بررسی های لازم گزارش خود را ظرف حداکثر 4 ماه به هیأت رئیسه ارائه نماید . همچنین مقرر شد که  هر ماه گزارش پیشرفت را نیز ارائه نمایند .

جلسه در ساعت 9:30 صبح با ذکر صلوات ختم گردید .

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی