رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد:بخش خصوصی در کشور باید مطالبه‌گر باشد

رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد:بخش خصوصی در کشور باید مطالبه‌گر باشد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 13 آبان 1395

رئیس کمیسیون تجارت اتاق مشهد:بخش خصوصی در کشور باید مطالبه‌گر باشد

      رئیس  کمیسیون تجارت اتاق مشهدگفت: بخش خصوصی در کشور باید مطالبه‌گر باشد تا بتواند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد محمد حسین روشنک  در نشست کمیسیون تجارت با عنوان اینکه اتاق بازرگانی در جایگاهی قرار دارد که ارتباط دهنده فعالان بخش خصوصی و نهادهای حکومتی و دولت است افزود: اتاق  به عنوان تشکلی صرفا مردمی و متعلق به بخش خصوصی است و نمی توان برای آن جایگاه قائل شد.

رییس کمیسیون تجارت اتاق مشهد افزود: شأن اتاق برحسب قانون و ضرورت بسیار بالاتر از آنچه در جامعه نشان داده، می توانست باشد؛ اما متاسفانه هنوز نتوانسته به جایگاهی که قانون برای آن تعیین کرده و نیاز فضای کسب و کار داخلی، بین المللی و فعالان اقتصادی است، برسد.

وی یاد آور شد: متاسفانه جایگاه اتاق بازرگانی در بین فعالان اقتصادی و حتی نهادها و فضاهای غیراقتصادی جامعه شناخته نشده و بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند و نمی دانند که اتاق می تواند در توسعه صنعت، فضای واقعی کسب وکار، تولید، تجارت و در همه ابعاد و تنظیم دخل و خرج دولت از محل مالیاتها اثرگذار باشد.

رییس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی با عنوان اینکه رشدی که باید اتاق ها براساس فضای موجود می داشته، هنوز فراهم نشده است.افزود:بخشی از عدم رشد اتاق به عدم تعریف صریح از جایگاه و موقعیت آن برمی گردد.

روشنک با اعلام اینکه نهادهای دولتی هم هنوز نتوانسته اند درک درستی از اتاق داشته باشند افزود:انتخاب اعضای هیات نمایندگان باید براساس ماموریتها و جایگاه افراد بوده و اعضا برآیند تشکلهای بخش خصوصی باشند و ارتباط خوبی بین اتاق و تشکلها وجود داشته باشد .

وی افزود:افرادی که به عنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق انتخاب می شوند باید با سلامت، صداقت و پاکی برآیندی از تمام تشکل ها باشند و بهترین حس را در جامعه فعالان اقتصادی ایجاد کنند. این افراد باید بگونه ای فعالیت کنند که به جایگاه و حیثیت اتاق بازرگانی اضافه کنند نه اینکه برای استفاده از نام و موقعیت اتاق به انتخابات وارد شده باشند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی