سوغات از ارکان مهم در توسعه ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی به شمار می آید

سوغات از ارکان مهم در توسعه ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی به شمار می آید
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 25 آذر 1397

دبیر کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد :

سوغات از ارکان مهم در توسعه ظرفیت های گردشگری خراسان رضوی به شمار می آید

دبیر کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد گفت: سوغات از ارکان مهمی است که به توسعه ظرفیت های گردشگری به ویژه در خطه خراسان رضوی منجر خواهد شد و به همین استناد باید برای آن بسته بندی پیش بینی شود که به نوعی نشان فرهنگ این استان بوده و معرف پتانسیل های گردشگری شهرمان باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ دکتر مژگان ثابت تیموری در حاشیه «ششمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار»، در گفتگو با خبرنگار ما افزود: موضوع سوغات و تهیه بسته سوغات از سال گذشته به درخواست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق مشهد سپرده شد از آن زمان کارگروه سوغات ذیل کمیسیون گردشگری و خدمات با شرکت هنرمندان و طراحان فعال ، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فعالان صنایع دستی استان شکل گرفت.

 وی افزود: در این چارچوب نشست های متعددی با مسئولان و دست اندرکاران مرتبط برگزار و در نهایت این جمع‌بندی حاصل شد که برندخراسان رضوی و مشهد در قالب بسته سوغات می تواند ماندگار شود.

 عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی با بیان اینکه بر اساس جمع بندی های صورت گرفته همایشی را در ششم آبان ماه امسال با حضور تمامی هنرمندان، طراحان و فعالان حوزه بسته‌بندی برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد،  خاطر نشان کرد: از تعداد 30طرح ارسالی به دبیرخانه، طی پنج مرحله داوری به ده طرح برتر رسیدیم. هرچند این طرح ها  خروجی مطلوب ما را نداشت اما به ایده های که مدنظر داشته و ارائه داده بودیم، نزدیک‌تر می نمود و شاخص‌ها را تا حدود زیادی رعایت کرده بودند.

تیموری در ادامه گفت: طرح های برتر در نمایشگاهی در حاشیه همایش توسعه پایدار به نمایش درآمد و در ادامه در اختیار تولید کننده قرار گرفت که در صورت تمایل از این طرح ها در بسته بندی کالاهای خود استفاده کند. وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به تدریج به بسته‌بندی مطلوب و مد نظرمان در بسته سوغات خراسان رضوی دست یابیم.

دبیر کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق با بیان اینکه در اختتامیه همایش از سه تیم برتر نیز تقدیر شد، اظهار داشت: امیدوارم که با همراهی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی و حمایت اسپانسرها و تولید کنندگان به شرایط مطلوبی در زمینه بسته بندی سوغات دست یابیم. بر این باوریم که سوغات خراسان رضوی دارای ظرفیت های فراوانی است که می تواند ارزش افزوده مطلوبی را برای بخش های تولیدی و صنایع دستی استانمان فراهم کند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی