صورتجلسه نشست یازدهم

تاریخ جلسه: 1402/07/26

شماره جلسه: 11


یازدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق به ریاست آقای مهندس توکلی زاده و با حضور اعضاء هیأت نمایندگان تشکیل شد.

در ابتدا گزارش فصل تابستان کمیسیونها توسط سرکار خانم خوش زبان ارائه شد و اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

بخش دوم جلسه با حضور آقای معصومی فر، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور ادامه یافت. ایشان یکی از اهداف امور خارجه را ایجاد پیوند بین فعالیتهای اقتصادی داخل و خارج در قالب یک برنامه کوتاه و بلند مدت و توسعه آن بیان کردند. در ادامه ریاست اتاق یکی از رویکردهای اساسی اتاق را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همجوار عنوان کردند که یکی از این رویکردها کشور قرقیزستان و ازبکستان است و اینکه پرواز مستقیمی بین مشهد- بخارا- بیشکک ایجاد شود. همچنین تفاهم نامه ای بین ایران و پاکستان برای تهاتر کالا منعقد شده است که فرصت مناسبی برای صادرات کالا و تامین کالاهای اساسی استان می باشد. در ادامه نیز اعضا به ضرورت توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورها تأکید نمودند.

در انتهای جلسه آقای معصومی فر ضمن پاسخ به درخواست ها و پیشنهادات اعضا هیأت نمایندگان، به موارد ذیل اشاره نمودند: پیشنهاد ایجاد کارگروه برای موضوع تهاتر کالا با پاکستان، پیگیری پرواز مشهد- بیشکک، اعلام مشکل درخصوص ویزای افغانستان، هماهنگی برگزاری نشست سفیر جدید ترکمنستان و سایر سفرای منطقه با فعالان اقتصادی، لزوم برگزاری جلسات هماهنگی جهت برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه های خارجی استان، ضرورت استفاده از ظرفیت های استانی در پذیرش هیات های خارجی و ضرورت تشکیل کارگروه جهت بررسی ظرفیت های توسعه صادراتی استان.

 

مصوبات:

  • پیرامون برقراری پرواز مستقیم بین مشهد – بخارا- بیشکک مقرر شد کمیسیون گردشگری اتاق موضوع را بررسی و اقدام لازم را انجام دهد.
  • به دلیل استعفای آقای مهندس حمیدی و آقای شرکا از ریاست و نایب رئیسی کمیسیون مسئولیت های اجتماعی، آقای مهندس دانشور به عنوان رئیس این کمیسیون از سوی اعضا هیات نمایندگان انتخاب شدند که با ایشان مذاکره شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی