صورتجلسه نشست دهم

تاریخ جلسه: 1402/07/10

شماره جلسه: 10


دهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق به صورت مشترک با حضور ریاست و هیات رئیسه محترم اتاق ایران تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا هیأت رئیسه اتاق مشهد در خصوص موضوعاتی از جمله مساعدت در برقراری پرواز مشهد- بیشکک، تخصیص بودجه به منظور تهیه ساختمان برای استقرار دفاتر تشکل ها، عضویت روسای کلیه کمیسیونهای اتاق مشهد در کمیسیون های اتاق ایران، مساعدت جهت تاسیس دفتری در شهرستان نیشابور و مساعدت درخصوص مرکز مطالعاتی افغانستان به بیان درخواستهای اتاق پرداختند. همچنین دبیرکل اتاق مشهد خلاصه گزارشی از وضعیت اقتصاد استان و ظرفیت های اقتصادی آن ارائه نمودند و خلاصه عملکرد اتاق مشهد طی شش ماه گذشته را بیان کردند. در ادامه نیز هیأت رئیسه اتاق ایران به بیان مطالب خود پرداختند و از سوی رییس اتاق ایران به این موضوع اشاره شد که در خصوص درآمدهای اتاق مشهد از بخش 3 در هزار و 4 در هزار توجه ویژه ای شود و برای وصول مطالبات برنامه مشخصی تدوین گردد.

مصوبات:

  • در خصوص پیشنهاد پرواز مشهد- بیشکک مقرر شد دبیر کل و مدیر حوزه بین الملل اتاق ایران در قالب آیین نامه اعزام هئیت های تجاری، تعدادی هئیت تجاری را از استان های مختلف و با همکاری اتاق های مشترک با متقبل شدن 50 درصد هزینه ها توسط اتاق ایران از طریق مشهد به بیشکک اعزام کنند.
  • توافق شد برای عضویت روسای 9 کمیسیون اتاق بازرگانی خراسان رضوی در کمیسیون های اتاق ایران، طی نامه ای نام رئیس و کمیسیون مدنظر جهت عضویت اعلام گردد.
  • در مورد مرکز مطالعاتی افعانستان توافق شد هرگونه موضوع و عنوان طرح پژوهشی وجود دارد به مرکز پژوهش های اتاق ایران جهت انجام طرح اعلام گردد.
  • در خصوص دفتر نیشابور مقرر گردید بودجه لحاظ شده در دستورالعمل مورد بازنگری قرار گیرد و بودجه جدید متناسب با نرخ تورم برای خرید ملک به اتاق مشهد تخصیص یابد.
  • مقرر شد برنامه وصول مطالبات اتاق مشهد در قسمت 3 در هزار و 4 در هزار مشخص گردد. به طوری که کل مطالبات، میزان وصولی و علت عدم وصولی ها مشخص گردد.
  • مقرر شد اتاق بازرگانی خراسان رضوی برنامه عملیاتی در راستای ماموریت های اتاق ایران به منظور تخصیص بودجه توسط اتاق ایران به فعالیت های تعریف شده تدوین و به اتاق ایران جهت بودجه ریزی عملیاتی اعلام نماید.
  • مقرر شد در خصوص مگا پروژه های پیشران توسعه، طرح های سرمایه گذاری در استان توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق شناسایی و به اتاق ایران جهت برگزاری رویدادی با هدف جذب سرمایه گذارهای کشوری اعلام گردد.
  • مقرر شد طرح هایی جهت الگوسازی به منظور صادارت محصولات دارای پتانسیل در استان و همچنین خدمات فنی و مهندسی توسط دو کمیسیون توسعه صادرات و خدمات فنی مهندسی تهیه گردد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی