سفیر فنلاند در ایران: ظرفیت مطلوبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد

سفیر فنلاند در ایران: ظرفیت مطلوبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 25 خرداد 1401

سفیر فنلاند در ایران:

ظرفیت مطلوبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد

سفیر فنلاند در ایران گفت: ظرفیت مطلوبی برای تعامل میان شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد و معتقدم می‌توان تعامل موجود بین بخش خصوصی دو طرف را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «کاری کاهیلوتو» در حاشیه نشست مشترک با مسئول نظارت راهبردی بین‌الملل اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه تعاملات اقتصادی بین ایران و فنلاند وجود دارد و به عنوان نماینده و واسط بین شرکت‌های ایرانی و فنلاندی، دیدگاه مثبتی درباره افزایش این تعاملات دارم. خراسان رضوی در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی کند و معتقدم دیگر استان‌های ایران نیز از این ظرفیت برخوردارند.

سفیر فنلاند در ایران درباره برنامه‌ریزی کشورش برای فعالیت در حوزه بازسازی افغانستان و کار مشترک فنلاند با خراسان رضوی در این زمینه، به عنوان استان هم‌مرز با افغانستان اظهار کرد: برنامه ریزی برای فعالیت اقتصادی در افغانستان، کاری طولانی مدت است و نیاز به تمرکز زیادی دارد. در این زمینه، در وهله نخست، ثبات سیاسی در افغانستان مهم است و حضور فنلاند در این کشور به صورت جدی برای اجرای برنامه‌ای طولانی مدت، پس از آن می‌تواند اتفاق بیفتد.

کاهیلوتو تصریح کرد: فنلاند در گذشته نیز حضور طولانی مدتی در افغانستان داشته است. کشور ما در اجرای برنامه های سازمان ملل در افغانستان شرکت داشت و مایل به فعال سازی مجدد همکاری در این کشور است. فنلاند به دنبال این است که با تکیه بر سابقه موجود، در طرح‌های توسعه افغانستان و سازمان ملل دوباره نقش آفرینی کند.

سفیر فنلاند در ایران اذعان کرد: با توجه به هم‌مرزی استان خراسان رضوی با افغانستان، ظرفیت‌هایی برای همکاری و تعامل ما با این استان در حوزه افغانستان وجود دارد. برای اولین بار نیز همکاری مشترکی با ایران در زمینه حضور مهاجران افغانستانی در فنلاند آغاز کرده‌ایم.

 

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی