رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان عنوان کرد: حجم صادرات ایران به افغانستان در دنیا بی نظیر است

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان عنوان کرد:  حجم صادرات ایران به افغانستان در دنیا بی نظیر است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 16 خرداد 1400

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان عنوان کرد:

حجم صادرات ایران به افغانستان در دنیا بی نظیر است

 

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان نیز در این نشست گفت: 45 درصد از کل واردات کالا به افغانستان از طریق ایران انجام می گیرد که این بحث بی نظیر است و فرصتی ارزشمند برای بخش تجارت کشور ما به شمار می آید.

سید حسین سلیمی در دیدار با هیات اجرایی جدید اتاق مشترک ایران و افغانستان (شعبه مشهد) افزود: اینکه کشوری مانند ترکیه یا کشورهای مشابه دیگر بازار افغانستان را از آن خود کنند، مشکلی بزرگ است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته چندین مرتبه با مقامات اقتصادی کشور پیرامون مسائل افغانستان نشست برگزار و گفتگو کرده ایم تا به یک زبان مشترک در این زمینه دست پیدا کنیم.

سلیمی اظهار داشت: تعداد افغانستانی ها و میزان سرمایه گذاری آنها در ایران در حال تغییر است و باید این موضوع مدنظر اتاق مشترک ایران و افغانستان قرار بگیرد لذا افزایش عضویت آن ها در اتاقهای مشترک با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در چهارچوب یک ساختار تشکلی، امری ضروری به شمار می آید.

وی بر ضرورت توسعه فعالیت های اتاق مشترک ایران و افغانستان(شعبه مشهد) نظر به اهمیت و جایگاهی که در حوزه ارتباطات با افغانستان دارد، تاکید کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا تعاملات با این اتاق افزون شود و از ظرفیت های موجود، حمایت به عمل آید.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان اضافه کرد: در مورد انجام تحقیقات به منظور توسعه تجارت با کشور افغانستان نیز، طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران باید پروژه ها با نگاه پژوهشی انجام بگیرد تا خروجی آن انتفاع کافی برای بخش تجارت خارجی کشورمان، رقم بزند.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی