رئیس اتاق اصفهان: مهم ترین اقدام دولت برای خروج از تنگنای اقتصادی، حاکم کردن شفافیت است

رئیس اتاق اصفهان:  مهم ترین اقدام دولت برای خروج از تنگنای اقتصادی، حاکم کردن شفافیت است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 04 مرداد 1398

رئیس اتاق اصفهان:

مهم ترین اقدام دولت برای خروج از تنگنای اقتصادی، حاکم کردن شفافیت است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: امروز  کشور  در شرایط بحرانی لحاظ اقتصادی قرار دارد و نقش اتاق های بازرگانی می تواند در این رابطه تعیین کننده باشد، البته مشروط به آنکه پارلمان بخش خصوصی از ساختارهای سنتی خود فاصله گرفته و به سمت ساز و کاری مبتنی بر نیاز حاضر اقتصاد گسیل و گذر کند. این اقدام قطعا در اقتصاد ملی ما تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صتایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ مسعود گلشیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص وضعیت کنونی اقتصاد و قانون بهبود محیط کسب وکار اظهار کرد: گام اول دولت برای اصلاح امور باید تحقق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار باشد؛ قانونی که رئیس جمهور وعده اجرایی شدن آن را داده بود. دوم اینکه در تیم اجرایی خود از نیروهای چابک، جوان و عالم بهره بگیرد.

وی ادامه داد: در سومین قدم باید برای تدوین قوانین و دستورالعمل‌ها از مشاوره بخش خصوصی و اتاق در قالب میزهای کمیسیونی بهره گرفته شود تا دچار تعدد بخشنامه‌ای و آیین‌نامه‌ای نشویم. مهم ترین اقدامی که دولت باید برای خروج از تنگنای اقتصادی انجام دهد این است که شفافیت را در اقتصاد حاکم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان افزود: برای برقراری این مهم، هیچ راهی نداریم جز آنکه شبکه‌های  پیوسته نرم افزاری و سامانه‌های جامع یکپارچه اطلاعاتی را منهای هر نوع رانت و سوء استفاده ایجاد کنیم تا سیر حرکت اقتصاد بر ریل شفافیت باشد. اگر چنین شود، دولت از اقتصاد انحصاری و رانتی جدا شده و اقتصاد مبتنی بر ظرفیت های بخش خصوصی، جایگاه واقعی خود را در یک وضعیت شفافیت اقتصادی متجلی می سازد.

گلشیرازی در خصوص محقق شدن «رونق تولید» عنوان کرد: اتاق فکر سیاستگذار ملی ما در یک آسیب شناسی جدی، چالش‌ها و نقاط آسیب‌ را به خوبی شناسایی می‌کند و نامگذاری‌هایی که طی این سال ها انجام می‌شود، حکایت از این موضوع دارد که درآن حوزه باید بر اساس برنامه‌ای ویژه حرکت کنیم تا دچار چالش نشویم. در واقع، انتخاب عنوان «رونق تولید» برای سال جاری، به معنی آن است که اگر جدیت به خرج ندهیم و با اندیشه تولیدمداری گام برنداریم، تولید ما به عدم رونق مبتلا می شود.

وی درباره نقش اتاق های بازرگانی در کمک به عبور از شرایط بحرانی اقتصاد کشور تصریح کرد: در شرایط موجود نقش اتاق‌ها تعیین کننده است مشروط بر آنکه از سمت ساختارهای سنتی خود به سمت ساختارهایی مبتنی بر نیاز حاضر اقتصاد گسیل و گذر کنند؛ با این اقدام قطعا در اقتصاد ملی تاثیرگذار خواهند بود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی