رئیس اتاق کاشان: رونق تولید نیازمند منابع مالی و قوانین تسهیل گر است

رئیس اتاق کاشان:  رونق تولید نیازمند منابع مالی و قوانین تسهیل گر است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 29 تير 1398

رئیس اتاق کاشان:

رونق تولید نیازمند منابع مالی و قوانین تسهیل گر است

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: حمایت از بخش خصوصی نیازمند ایجاد و رشد باور «هدايتي» و «حمايتي» در مسئولان است تا به ویژه در عرصه سرمایه گذاری و تولید، از این دو منظر، اقدامات لازم انجام بگیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ محمود تولایی در حاشیه اجلاس هیات نمایندگان اتاق های سراسر کشور در مشهد، عنوان کرد: رونق تولید نیازمند منابع مالی و قوانین تسهیلگر است. واقعیت این است که دولت با کسری بودجه  کلانی مواجه است و اگر قرار باشد این کسری از طریق مالیات تامین شود، قطعا بنگاه‌های تولیدی با چالش‌های بیشتری مواجه خواهند شد. در واقع به حمایت، چالشی رقم خورده است.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای دارای مشکل در زمینه واردات، به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در زمینه قاچاق به رونق رسیده‌اند و در واقع محدودیت سبب رونق شده است. همچنین بسته‌های حمایتی در حوزه تامین اجتماعی و مالیات وعده داده شده اما زمان عملیاتی شدن آن ها مشخص نیست.

رئیس اتاق کاشان، با بیان اینکه دولت باید صدای بخش خصوصی را بشنود، یادآور شد: طبیعتا نظرخواهی از بخش خصوصی، همگرایی ایجاد کرده و موانع را رفع می کند.

وی تاکید کرد: دولت بسیار بزرگ و طبیعتا هزینه‌های آن سنگین است، در صورتی که منابع نفتی کم باشد، فشار به بخش تولید بیشتر خواهد بود. این وضعیت در شرایط رونق تولید یک پارادایم و تضاد ایجاد می کند که باید آن را حل کرد.

وی نقبی بر فشارهای مالیاتی بر بخش خصوصی زد و گفت: مالیات عدد بزرگی است که بدون توجه به مسائلی همچون تحقق رونق و میزان درآمد بنگاه‌های تولیدی، هرسال افزایش پیدا می‌کند. برخی از بخش‌های ممکن است مالیات را پرداخت نکنند و طبیعتا فشار بر آن حوزه ای که شفاف عمل می کند، افزایش می یابد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی