رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران: ایران را یک شریک اقتصادی مطمئن می‌دانیم

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران: ایران را یک شریک اقتصادی مطمئن می‌دانیم
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 12 مهر 1397

 

 

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران با اشاره به آینده تعاملات اقتصادی دو کشور گفت: در حال حاضر، در شرایطی قرار داریم که فشارهای اقتصادی و سیاسی زیادی بر تعاملات دو کشور وارد می آید اما هم ایران و هم اتریش در با این جنس دغدغه ها مواجه بوده اند و از این باب صاحب تجربه هستند. آن‌ها هر بار توانسته اند از این مشکلات عبور کرده و بر چالش‌ها فائق آیند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ کریستف گراب مایر در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اما نکته مهم، انتخاب یک شریک تجاری بسیار مطمئن است و ما همواره در منطقه خاورمیانه، ایران را به عنوان یک شریک اقتصادی قابل اعتماد می شناسیم.  

وی در پاسخ به این سوال که دولت متبوعش برای مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا و حمایت از شرکت های اتریشی فعال در ایران، چه اقداماتی انجام داده؛ توضیح داد:  در این رابطه دولت اتریش تلاش های بسیاری داشته است. در حال حاضر کشور ما ریاست دوره ای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در اختیار دارد و از این مجرا پیگیر موضوع بوده است. باید بپذیریم حل مشکلات و چالش های ناشی از تحریم های آمریکا، به تنهایی از عهده یک کشور بر نمی آید و مجموعه ای از کشورها و دولت ها باید در این ارتباط باهم همکاری کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت های اتریشی فعال در ایران اشاره کرد و گفت: این مراکز که عمدتا در حوزه مدیریت منابع آب فعالیت دارند، صاحب تجربه‌ای ارزشمند هستند و سالیان سال است که در این عرصه فعالند و در کشور ایران نیز حضوری موثر دارند.

گراب مایر یادآور شد: دانش، تجربه و فناوری در زمینه های تامین و انتقال آب و همچنین تکنولوژی های نوین در حوزه تصفیه آب؛ محصول تلاش مستمر این شرکت ها در سنوات گذشته بوده است. آمادگی داریم این دانش را به دیگر کشورها منتقل کنیم. موضوع آب نه در ایران بلکه در کل جهان حائز اهمیت است.

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران اذعان کرد: تجربه همکاری موثر و نزدیک شرکت‌های اتریشی با طرف‌های ایران خود، طی سالیان زیادی محقق شده و در حوزه های دیگر نیز با کشور ایران تعاملاتی مثبت داشته ایم.

دفتر کشاورزی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی