تفاوت دستورالعمل دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی با دوره‌های پیشین

تفاوت دستورالعمل دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی با دوره‌های پیشین
تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 12 بهمن 1401

عضو هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: در دستورالعمل این دوره از انتخابات پارلمان بخش خصوصی، تغییراتی اعمال شده که برخی از شروط مطلوب ارزیابی می‌شود و در مقابل، بعضی از موارد نیز دست‌وپاگیر تلقی می‌‎گردد...


به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «غلامعلی رافتی شبانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، شرایط احراز داوطلبان نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است؛ به‌طوری‌که تفاوت‌های جزئی در دستورالعمل‌های اختصاصی کاری و امور عمومی مانند نداشتن سوءپیشینه، میزان فروش و ارائه لیست پرداخت حق بیمه اعمال شده که این موارد دامنه تایید صلاحیت را محدودتر کرده است؛ البته این مساله از برخی جهات مطلوب ارزیابی می‌شود؛ چرا که با توجه به لحاظ این موارد، داوطلبانی تایید صلاحیت می شوند که از تجربه و دانش بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند تا به نحو مطلوب‌تری عمل و اعلام نظر نمایند.

رافتی شبانی با بیان اینکه کاندیداها نیز باید خودشان را با قوانین و دستورالعمل‌های صادره جدید وفق دهند، افزود: تاکنون استقبال نسبتا خوبی از انتخابات اتاق مشهد صورت گرفته است. لازم به ذکر است، متقاضیان فرصت دارند تا پایان روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه کاندیداتوری خود را به هیات نظارت اعلام کنند.

عضو هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: رسالت هیات نظارت صرفا نظارت بر صحت انجام انتخابات طبق دستورالعمل صادره از شورای عالی نظارت است؛ هیات نظارت دقت لازم را در فرآیند انتخابات خواهد داشت و آنچه را که در عمل اتفاق می‌افتد با دستورالعمل موجود تطبیق می‌دهد.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه انتخاباتی توسط هیات نظارت بررسی و رسیدگی شده و در این خصوص نظراتمان را به انجمن نظارت ارائه کردیم. موارد مبهم و غیرضرور آیین نامه انتخابات اتاق توسط رئیس هیات نظارت انتخابات اتاق استان به انجمن نظارت در مرکز منعکس شده و منتظر پاسخ این ابهامات هستیم تا بدین طریق شاهد یک انتخابات سالم، شفاف، با اطلاعات کافی و بدون شبهه باشیم. در دوره‌های گذشته انتخابات نیز اگر هیات نظارت با موارد مبهمی مواجه بوده، آن را به تهران منعکس می‌کرده و شورای عالی نظارت قبل از برگزاری انتخابات پاسخ استعلامات را ارائه کرده است.
این عضو هیات نظارت بر انتخابات اتاق مشهد تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که تشکل‌های اقتصادی واجدین شرایط را به کاندیداتوری تشویق کنند تا بدین صورت انتخابات تقویت و تنور این رویداد به شکلی مناسب و صحیح گرم شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی