الزام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات اتاق بازرگانی به اخذ گواهی عدم سوءپیشینه

الزام داوطلبان کاندیداتوری انتخابات اتاق بازرگانی به اخذ گواهی عدم سوءپیشینه
تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 02 بهمن 1401
رئیس کمیته اجرایی انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: افزون بر مدارک و شرایط انتخابات دوره پیشین اتاق‌های بازرگانی، در انتخابات دوره دهم، داوطلبان بایستی گواهی عدم سوءپیشینه را نیز ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علیرضا عزیزی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: متقاضیان ثبت نام در انتخابات می‌توانند از طریق ورود به سایت انتخابات اتاق ایران و طی مراحل و فرآیندهای مندرج در سامانه، بارگذاری مستندات و مدارک لازم و تکمیل فرم‌های مربوطه و اخذ کد رهگیری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر شرایط دوره‌ گذشته انتخابات اتاق بازرگانی، شرط ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بر شرایط داوطلبان کاندیداتوری افزوده شده است. متقاضیان این دوره بایستی از سایت «عدل ایران» گواهی عدم سوء پیشینه را دریافت کرده و کد رهگیری آن را در سایت عدل ایران بارگذاری کنند.

عزیزی اظهار داشت: داوطلبان انتخابات اتاق بازرگانی در سال ۱۳۹۳ (دوره هشتم) می‌بایست برای کاندیداتوری به صورت الکترونیکی ثبت نام می‌کردند؛ اما در سال ۱۳۹۷ و در دوره نهم، این فرآیند لغو گردید. در سال جاری نیز، ثبت نام متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی در خصوص مزایای ثبت نام الکترونیکی داوطلبان گفت: متقاضیان می‌توانند از هر مکانی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و بررسی پرونده نیز براساس اسناد و مدارکی است که داوطلب در سایت بارگذاری کرده است و اعضای هیات نظارت بر انتخابات نیز از طریق بررسی پرونده و استعلامات الکترونیکی، نظر خود را اعلام می‌کنند.
رئیس کمیته اجرایی انتخابات اتاق بازرگانی خراسان رضوی، یادآور شد: از آنجا که هدف ما برگزاری انتخاباتی پر شور است، درصدد آمدیم تا اطلاع رسانی کامل و دقیقی در خصوص زمان برگزاری انتخابات و شرایط کاندیداتوری و واجدین شرایط رای دهی صورت بگیرد. فرآیند اطلاع رسانی از طریق سایت اتاق بازرگانی، آگهی در روزنامه و سایت انتخابات انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه رئیس هیات نظارت بر انتخابات، بر پروسه داوطلب شدن متقاضیان نظارت دارد، تصریح کرد: فعالان اقتصادی که به هر دلیلی امکان ثبت نام ندارند، می‌توانند سوالات خود را چه به صورت تلفنی و چه حضوری با هیات نظارت مطرح کنند و هیات نیز پاسخگو می‌باشد. این هیات تا زمان برگزاری انتخابات در اتاق بازرگانی حضور دارد.
عزیزی در بخش دیگری از سخنانش به نقش تشکل‌ها در حضور پرشور فعالان اقتصادی در انتخابات پارلمان بخش خصوصی اشاره و اظهار کرد: تشکل‌ها می‌توانند با آگاهی‌بخشی تاثیر زیادی در انتخابات داشته باشند. در حقیقت، بزرگترین کمک تشکل‌ها، آگاهی‌بخشی به افکار عمومی و اعضای اتاق است؛ بدین ترتیب از یکسو می‌توانند واجدین شرایط را به کاندیداتوری ترغیب کنند و از سوی دیگر، مشارکت حداکثری را برای حضور در انتخابات رقم بزنند. مسلماً هر چه مشارکت اعضای اتاق در انتخابات بیشتر باشد، قطعاً دستاورد مطلب‌تری رقم خواهد خورد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی