مشکلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا رسیدگی می‌شود

نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 09 ارديبهشت 1399

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

مشکلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا رسیدگی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کمیته رسیدگی به مشکلات صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا که مشمول مصوبه اخیر دولت به منظور دریافت تسهیلات و کمک در حوزه‌های مالیاتی، بانکی و تامین اجتماعی نشدند با عضویت دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های اقتصادی ذیل کارگروه اشتغال استان تشکیل می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در حاشیه نشست اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی اظهار کرد: مصوبه اخیر دولت درباره تعویق بازپرداخت تسهیلات بانکی، بخشودگی مالیات و تمدید دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی مربوط به ۱۰ رسته از بنگاه‌ها و کسب و کارهای متضرر از کرونا بود که مشمول بخشی از کسب و کارها در این استان می‌شود.
 
وی ادامه داد: نشست امروز اعضای کارگروه اشتغال خراسان رضوی ویژه صنایع و صاحبان واحدهای تولیدی و اصناف آسیب دیده از کرونا بود تا صاحبان کسب و کار که مشمول مصوبه دولت می‌شوند از این مسیر مورد حمایت قرار گیرند و به وضعیت صاحبان کسب و کارهایی که جزو ۱۰ رسته اعلام شده نیستند، به نحو دیگری رسیدگی شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این راستا کمیته‌ای ذیل کارگروه اشتغال استان با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تشکل‌های بخش خصوصی و استانداری تشکیل می‌شود تا نسبت به شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا و غیرمشمول مصوبه دولت اقدام کند.
 
رسولیان افزود: در باره بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که در شهرستان‌ها مستقر هستند، فرمانداران مسوول شناسایی و رسیدگی به مشکلات آنها شدند تا در صورت لزوم مشکلات این واحدها در زمینه تامین مالی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان انتقال یابد و در این کارگروه درباره آنها تصمیم گیری شود.
 
وی ادامه داد: براساس پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی، درخواستی تنظیم شد که به امضای استاندار خراسان رضوی رسیده و به معاونت امور اقتصادی رییس جمهوری ارسال می‌شود تا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی متضرر از کرونا که مشمول مصوبه اخیر دولت نیستند رسیدگی شود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی