رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا در پاسخ به نامه غلامحسین شافعی : شبکه اتاق‌های بازرگانی اروپا برای کاهش بحران کرونا در ایران تلاش خواهد کرد

رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا در پاسخ به نامه غلامحسین شافعی :  شبکه اتاق‌های بازرگانی اروپا برای کاهش بحران کرونا در ایران تلاش خواهد کرد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 18 فروردين 1399

رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا در پاسخ به نامه غلامحسین شافعی


شبکه اتاق‌های بازرگانی اروپا برای کاهش بحران کرونا در ایران تلاش خواهد کرد


کریستوف لایتل رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres) با رسال نامه‌ای خطاب به غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران اعلام کرده است که شبکه اتاق اروپایی تمام تلاش خود را برای کاهش بحران کرونا در ایران و جهان به کار می‌گیرد و از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ایران حمایت می‌کند.

رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres) در پاسخ به نامه رئیس اتاق ایران، از تلاش شبکه اتاق اروپا برای کاهش آثار کرونا در ایران خبر داد.

کریستوف لایتل در نامه خود خطاب به غلامحسین شافعی نوشته است: درخواست جنابعالی پیرامون دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با شبکه اتاق اروپایی به اشتراک خواهم گذاشت.

این مقام بخش خصوصی اروپا در پاسخ به نامه رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرده است: بخش تجاری اروپا چه در گذشته و چه در زمان حال، از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ایران حمایت می‌کند و همواره این راه را ادامه خواهد داد.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای که 27 اسفند 98 به کریستوف لایتل، رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا ارسال کرد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تجهیزات درمانی در ایران، خواستار توجه اتاق‌های بازرگانی اروپا به مسئولیت اجتماعی خود در برابر تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران شد.

شافعی در این نامه از لایتل خواسته بود از طریق انجام مذاکرات با اتاق‌های بازرگانی اتحادیه اروپا و آگاه کردن آن‌ها نسبت به شرایط، امکان تأمین دارو و تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی برای ایران را فراهم آورد.

لایتل اطمینان داده است که شبکه اتاق اروپایی تمام تلاش خود را در جهت کاهش بحران کرونا در ایران و سایر نقاط جهان به عمل خواهد آورد.

متن کامل نامه کریستوف لایتل، رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres) به این شرح است:

جناب آقای شافعی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

ضمن سپاسگزاری از نامه مورخ 17 مارس 2020 جنابعالی، مایلم در ابراز نگرانی جنابعالی نسبت به بحران عظیم انسانی، همه‌گیری کووید 19 در سراسر جهان، ازجمله ایران سهیم باشم. به نظر من این همه‌گیری جهانی نیازمند اقدامی هماهنگ و منسجم جهانی است. همان‌گونه که مستحضرید اروپا نیز بشدت تحت تأثیر این بیماری بوده و سازمان‌های اروپایی به همراه کشورهای عضو و شبکه اتاق‌ها هم‌اکنون با به‌کارگیری کلیه معیارهای در دسترس، اقدامات لازم نسبت به حل بحران دارویی موجود را بکار بسته و همچنین درصدد حل پیامدهای اقتصادی ناشی از این بیماری همه‌گیر در اروپا و جهان به بهترین شیوه ممکن هستند.

من به‌طور کامل از بحران بهداشت و سلامتی ایران که ناشی از این همه‌گیری جهانی است، آگاهی دارم و مسلماً درخواست جنابعالی پیرامون دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با شبکه اتاق اروپایی به اشتراک خواهم گذاشت. ارائه کمک‌های بشردوستانه به ایران به‌ویژه در بحران کنونی از دید اتحادیه اروپا به دور نمی‌ماند.

درواقع ما به‌عنوان بخش تجاری اروپا چه در گذشته و چه در زمان حال، از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ایران حمایت می‌کنیم و همواره این راه را ادامه خواهیم داد. به‌علاوه مایلم پیشنهاد نمایم که در پلتفرم جهانی اتاق جستجو نموده و اقداماتی را که به‌عنوان جامعه جهانی تجارت در خصوص دسترسی بهتر به دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات ضروری بهداشتی با اقدامات هماهنگ و هدفمند چندجانبه قابل‌ارائه است، بررسی کنید.

مجدداً مراتب سپاسگزاری خود را به دلیل بذل‌توجه جنابعالی نسبت به این موضوع اعلام می‌دارم و مایلم به جنابعالی اطمینان دهم که شبکه اتاق اروپایی تمام تلاش خود را در جهت کاهش این بحران انسانی در ایران و سایر نقاط جهان در قالب همه‌گیری کووید 19 به عمل خواهد آورد. امیدوارم همکاری‌های دوجانبه و جهانی در جهت مبارزه با بحران فراگیر سلامتی به بهترین نحو ادامه یابد.

ارادتمند شما

کریستوف لایتل، رئیس انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت اروپا (Eurochambres)

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی